Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dickinson, brand die nu goed?

Dickinson, brand die nu goed? 14 jan 2016 17:01 #697298

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
met gebruik van GTL in onze Somy, ruikt het niet meer zo naar diesel.
De schoorsteen ruik je buiten bijna niet meer en toch heb ik ook het idee dat het wat beter brandt.
Is mij de extra kosten wel waard.
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 18:18 #1439133

Ik durf dit bijna niet verder te gaan in dit item....

En..... ik heb net een nieuwe Dickinson Alaska....
En hij brandt.... niet goed...

Ben nu aan het pielen met afstellen met het afstelschroefje....
Ik woon op mn boot, dus t steek ook wel een klein beetje nauw.

Vraag: bij het afstellen (borgschroefje los en dan pennetje afstellen) hebben degenen die dat hebben gedaan, volgens de 'regels' gedaan?
- diesel toevoer ri carburateur afkoppelen en dan meten naar 4ml per minuut??
Of:
- stelschroefje wat veranderen en opnieuw aansteken 'kijken wat ie doet'? >> zonder te meten zonder leiding naar carborateur los te halen?

Is er 'toevallig' een ervaringsdeskundige in de buurt van Lauwersoog...?

Dank! Margreet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 18:23 #1439135

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
zie vorige post, toen hadden we nog een SOMY, nu een Dickinson,
vlambeeld, zie foto

geen idee wat er fout gaat Margreet
maar de kachel moet wel warm zijn om diesel te vergassen
heb je nu alleen maar gele/ oranje vlammen?


Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 19:15 #1439139

  • Shebee
  • Shebee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 298
Ik stook ook met een dickinson, lig op Oostmahorn. Je kunt een inzetstuk krijgen voor laag-zwaveldiesel. Deze heb ik zelf gemaakt, dat werkt. dickinsonmarine.com/support/in...affle-6-inch-03-090/
Dit zorgt dat de diesel onderin beter verdampt.
Nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 19:42 #1439144

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
Net een nieuwe Dickinson “en hij brandt niet goed”.

Ik zou zeggen: bel de leverancier. Die kan je zeker helpen.

En: (ik heb een Dickinson gehad) Het is geen kachel waarbij je het knopje om zet en hij werkt. Het kan zitten in de carburateur, maar ook ik de rookgasafvoer. Als die te goed werkt, of juist te slecht krijg je hem ook niet lekker aan de praat. Er is bijvoorbeeld een speciaal tussenstuk waarmee je de trek door de rookgasafvoer pijp kan beïnvloeden.

Eenmaal goed ingeregeld is het een topproduct hoor. Geen zorgen: het komt vast goed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 19:53 #1439150

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
Shebee schreef :
Ik stook ook met een dickinson, lig op Oostmahorn. Je kunt een inzetstuk krijgen voor laag-zwaveldiesel. Deze heb ik zelf gemaakt, dat werkt. dickinsonmarine.com/support/in...affle-6-inch-03-090/
Dit zorgt dat de diesel onderin beter verdampt.

een oplossing voor een nog niet vastgesteld probleem,
dat is knap....
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 19:59 #1439154

  • Shebee
  • Shebee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 298
Tsja, het werkt wel. Overigens zit deze er pas 2 jaar in. Voorheen was de diesel blijkbaar beter... Overigens zit er bij mij ook een trekonderbreker met balansgewichtje tussen, werkt goed in combinatie met H eindkap.
linksharing.samsungcloud.com/v6848K3zuM4O
Nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!
Laatst bewerkt: 20 nov 2022 20:11 door Shebee. Reden: Foto niet zichtbaar
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 20:09 #1439156

margreetzant schreef :
Ik durf dit bijna niet verder te gaan in dit item....

En..... ik heb net een nieuwe Dickinson Alaska....
En hij brandt.... niet goed...

Wat gaat er mis? Al bij het aansteken, na een tijdje?

Wij hebben een Newport en zijn er heel blij mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 23:11 #1439185

Dag Allen,
Fijn zoveel reacties. En zo snel ook!
Voor in te gaan op wat er nog niet goed gaat, had/heb ik eerst een vraag:

Hoe hebben jullie de dieseltoevoer goed afgesteld?

- met een maatbekertje? Dus onder bij de carburateur losdraaien en een minuut laten stromen en opmeten? 4ml per minuut.

- of afstellen door middel van trial and error: telkens het naaldje iets aan of losdraaien, en dan de kachel weer aansteken?
>> dus zonder opvangen en ml meten?

Dank!!


Ik ben op dit moment aan het inregelen/afstellen:
de vlammen zijn te hoog (tenzij we toch de yellow flames willen...) en als ik van stand 1 naar stand 1 1/4 ga dan worden de vlammen gelijk sky hi.

Vanmiddag het stelschroefje gedraaid, maar nu staat de dieseltoevoer te zuinig... op 1 gaat ie uit. Dus van nood maar op 1 1/4 gezet ongeveer, zodat de kachel in elk geval brandt en ik niet in de kou zit....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 23:24 #1439188

@ Sydeliefde

Op stand 1 brandde hij aardig, maar draai ik de knop naar 1 1/4 dan vlammen sky hi.
Ook: boven de 14 knoop: te veel trek uit de pijp.

En raar: gisteravond brandde hij best aardig op stand 1.
Vanochtend veel grotere vlammen, terwijl zelfde omstandigheden (zuiderwind, zelfde temperatuur, 6-8 knoop wind).

Ik heb een barometrische demper.
De kap die is geleverd is die hoort oorspronkelijk bij een Reflex.

Wat voor kap heb jij/jullie?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 23:27 #1439189

koko schreef :
Net een nieuwe Dickinson “en hij brandt niet goed”.

Ik zou zeggen: bel de leverancier. Die kan je zeker helpen.

En: (ik heb een Dickinson gehad) Het is geen kachel waarbij je het knopje om zet en hij werkt. Het kan zitten in de carburateur, maar ook ik de rookgasafvoer. Als die te goed werkt, of juist te slecht krijg je hem ook niet lekker aan de praat. Er is bijvoorbeeld een speciaal tussenstuk waarmee je de trek door de rookgasafvoer pijp kan beïnvloeden.

Eenmaal goed ingeregeld is het een topproduct hoor. Geen zorgen: het komt vast goed.

Dag Koko,

Ja ik houd nog moed :)

Ik sta in nauw contact met de leverancier. Maar vanuit Utrecht iets 'zien' hoe het in Lauwersoog gaat is wat lastig.
Aan de praat wil wel. Maar brandt te rijk en ik kan hem niet hoger dan 1 zetten, want dan grote vlammen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 20 nov 2022 23:32 #1439190

@ Sheebee

Wat voor type heb je? En ben je veel aan boord? Misschien dat ik eens kan kijken hoe jij de kachel aansteekt en hoe hij dan brandt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 06:37 #1439201

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
is stand 1 wel blauwe vlammen of niet. Dat schrijf je niet. fotos zijn nog handiger. In vredesnaam, waarom gelijk de verstelling willen wijzigen van een nw kachel..
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 09:09 #1439213

sy helios schreef :
is stand 1 wel blauwe vlammen of niet. Dat schrijf je niet. fotos zijn nog handiger. In vredesnaam, waarom gelijk de verstelling willen wijzigen van een nw kachel..

Waarom de verstelling gewijzigd?
Omdat ik foto's naar GBtrading heb gestuurd, en ik terug kreeg dat de kachel te rijk brandde in stand 1 (veel te veel en te hoge gele vlammen).
Als ik van 1 naar 1,25 draaide dan helemaal sky hi en moest de ventilator bijna vol open. Stond hij nog maar op 1,25.

Ik heb hem nu te arm staan, want op stand 1 gaat ie uit.
Dus ik ga nog even door met afstellen.

Foto's zijn op dit moment zinloos, hij gaat uit in stand 1, dus eerst toch instellen op meer diesel....
Laatst bewerkt: 21 nov 2022 09:11 door margreetzant.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 09:12 #1439215

Een verschil van 1 naar 1 1/4 kan niet veroorzaken dat ie te rijk of met te hoge vlammen brand. Zelfs niet als de afstelschroef verkeerd afgesteld zou zijn. Vanaf nieuw staat deze over het algemeen goed afgesteld. Het verschil in de hoeveelheid brandstof tussen stand 1 en 1 1/4 veranderd niet als je de afstelschroef anders instelt. Alleen de initiële hoeveelheid bij stand 1 kan je wijzigen. Het verschil tussen de standen blijft hetzelfde.

Een algemene fout bij “newbee’s in Dickinsonland” ;) ;) is dat de opstartprocedure niet strikt gevolgd wordt.

Ik doe het zo en dat is conform de manual:

1. Draaiknop op 5
2. Dieselpomp aan (als je deze hebt). Heb je de tank boven het kachelniveau dan hoeft dit uiteraard niet.
3. Wachten tot er een badje van een eetlepel onderin de brander is gestroomd. Duur bij mij een minuut of twee. Hoeveelheid inschatten is niet zo makkelijk. Qua niveau van de diesel hou ik aan tot de ingestroomde diesel net over het “voetje” van de middenstaander loopt. Om eea goed te zien, haal ik vooraf de “driepoot” en de ring uit de kachel.
4. Dieselpomp uit (als je deze hebt :whistle: )
5. Draaiknop op stand uit (0)
6. Ring terug rond de middenstaander.
7 Draai van een smal reepje keukenpapier in elkaar. Knoop dit op het uiteinde van de gedraaide “pook”. Andere naam? Suggesties? ;) De ene kant van het strookje langer dan de andere kant.
8 Steek het strookje papier aan, aan de lange kant.
9 Breng de pook met brandende papiertje naar de bodem van de branderpot en laat het papiertje in de diesel vallen door het bij de middenstaanden langs de rand te halen.
10 direct de driepoot netjes terugplaatsen.
11 deurtje dicht
12 fan op laagste stand aan
13 wacht tot de oranje/gele vlammen weggaan en de diesel begint te vergassen. Dit geeft een heel duidelijk ander vlammenbeeld! Dit is heel belangrijk. Als de diesel nog niet vergast, gaat de kachel nooit goed branden.
14 deurtje even op om raampje schoon te maken met een papiertje. De kachel is nu nog niet heet. Naderhand gaat dat uiteraard niet meer.
15 deurtje weer dicht
16 wacht tot de vlammen hoger gaan branden en dan langer wachten tot de vlammen weer naar beneden gaan en de kachel uit dreigt te gaan.
17. Stelknop op 2,5
18 dieselpomp aan
19 wachten tot de vlammen in zijn geheel boven de branderpot branden en stabiel zijn. Dit kan tot 10 minuten duren!
20 Als de vlammen dan te hoog zijn stelknop in hele kleine stappen terugdraaien.
21 Als de vlammen onderin de pot branden, voer je teveel lucht aan met de fan. Die dan uitzetten of lager zetten. Ik heb de fan alleen uit als de kachel op de laagste stand brand. Alles erboven staat ie aan, niveau afhankelijk van stand stelschroef en wind.
22 de kleur van de vlammen zijn bij mij altijd citroengeel (conform manual) en zonder enige roetvorming.

Kijk maar of hier iet bij zit wat jij anders doet.

Begin is zeker try and error.

Succes
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 09:37 #1439218

Sydeliefde schreef :
Een verschil van 1 naar 1 1/4 kan niet veroorzaken dat ie te rijk of met te hoge vlammen brand. Zelfs niet als de afstelschroef verkeerd afgesteld zou zijn. Vanaf nieuw staat deze over het algemeen goed afgesteld. Het verschil in de hoeveelheid brandstof tussen stand 1 en 1 1/4 veranderd niet als je de afstelschroef anders instelt. Alleen de initiële hoeveelheid bij stand 1 kan je wijzigen. Het verschil tussen de standen blijft hetzelfde.

Een algemene fout bij “newbee’s in Dickinsonland” ;) ;) is dat de opstartprocedure niet strikt gevolgd wordt.


Succes

Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving Sydeliefde!!

Gelijk eerst 2 vragen: wat bedoel jij met middenstaander? en: welk type heb jij?
Mijn Alaska heeft een branderpot met enkel een gat in het midden waar de diesel uit komt.
(waar ik die 3 poot op zet)

Verder:
hmmmm dat is een andere beschrijving dan die ik van GBT heb gekregen.

wat al heel wonderlijk is, zowel in jouw beschrijving als die van GBT:
bij jou duurt het een minuut of 2 voor een eetlepel diesel in de pot op stand 5
in GBT beschrijving: idem: 'een paar minuten'
BIJ MIJ: 15 seconden maximaal 30 seconden???

verschil jouw beschrijving en die van GBT
- gbt zegt 2 eetlepels (nou al la...)
- verder tm 16 hetzelfde.

- jouw 17: GBT zegt: zetten op stand 1
- dan zeker 15-20 minuten wachten alvorens de stand te verhogen, en telkens maximaal met 0,5 verhogen.

tja en die vlammen.....
GBT zegt blauw met af en toe een geel puntje.
Maar misschien zijn vlammen ook oké, zolang er geen roetvorming is....?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 14:33 #1439282

[quote="margreetzant" post=1439218

Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving Sydeliefde!!

Gelijk eerst 2 vragen: wat bedoel jij met middenstaander? en: welk type heb jij?
Mijn Alaska heeft een branderpot met enkel een gat in het midden waar de diesel uit komt.
(waar ik die 3 poot op zet)




Middenstaander is de superheater blijkbaar ;)

3 poot komt op de branderring.



Verder:
hmmmm dat is een andere beschrijving dan die ik van GBT heb gekregen.

wat al heel wonderlijk is, zowel in jouw beschrijving als die van GBT:
bij jou duurt het een minuut of 2 voor een eetlepel diesel in de pot op stand 5
in GBT beschrijving: idem: 'een paar minuten'
BIJ MIJ: 15 seconden maximaal 30 seconden???

Dan lijkt mij dat je het schroefje teveel naar beneden hebt staan. Dus veel teveel diesel in stand 1

verschil jouw beschrijving en die van GBT
- gbt zegt 2 eetlepels (nou al la...)

De 1 of 2 eetlepels is inderdaad een beetje een gevoelskwestie. Zoals gezegd, ik doe tot de diesel net over het platte deel van de superheater dreigt te komen.


- verder tm 16 hetzelfde.

- jouw 17: GBT zegt: zetten op stand 1
- dan zeker 15-20 minuten wachten alvorens de stand te verhogen, en telkens maximaal met 0,5 verhogen.

Dit is, denk ik ook een beetje afhankelijk van de eigen situatie qua hoeveelheid diesel er binnenkomt op welke stand. Op 1 beginnen kan ook natuurlijk.

tja en die vlammen.....
GBT zegt blauw met af en toe een geel puntje.
Maar misschien zijn vlammen ook oké, zolang er geen roetvorming is....?

Inderdaad zolang er geen roetvorming op de wanden is (boven de branderpot), en de vlam geheel boven de branderpot brandt.

[/quote]
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 15:59 #1439303

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
mijn opstart procedure;
-regelaar op half, max 1 min
-regelaar dicht
-borrelglaasje spriritus erin
-stukje wit BBQ aanmaakblokje aansteken en erin gooien (doe ik met een BBQ tang)
-fan op max, deurtje dicht
-zodra diesel begint te vergassen, vlammen blauw, kan fan uit
-na ca 5-10min gaan de vlammen zakken, dan weer de regelaar op een laag standje zetten
-naar behoefte laten wat opvoeren, maar pas als kachel vol op temp. is

je zegt; gele vlammen is teveel diesel
maar zou net zo goed "niet vergassen" kunnen betekenen
(meest waarschijnlijk); dan komt het idd nooit goed....
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 16:30 #1439312

  • Shebee
  • Shebee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 298
margreetzant schreef :
@ Sheebee

Wat voor type heb je? En ben je veel aan boord? Misschien dat ik eens kan kijken hoe jij de kachel aansteekt en hoe hij dan brandt?
Ik ben doordeweeks van maandagavond t/m donderdagavond aan boord. Overdag werk ik. Kachel (alaska) gaat nu weer 24u per dag aan. Aansteekprocedures verschillen blijkbaar per persoon ;)
Ik ben meer van de aanmaakgel en gebruik de ventilator helemaal niet (stuk....)
Ik denk dat het practischer is dat ik in Lauwersoog voorbijkom, stuur me maar een pm hier.
Nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 17:51 #1439334

Sydeliefde schreef :
[quote="margreetzant" post=1439218

Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving Sydeliefde!!
[/quote]

Echt super bedankt! Hier kan ik wat mee!!

Hij brandt nu niet volgens de boekjes (op stand 1 gaat ie gewoon uit).
Maar hij brandt wel boven de ring. Blauw en wat vlammen. (staat op 1,5)
Morgen kijken hoe de roet is.

Vraag nog: als jij de superheater er uit haalt:
Rond die rand die op de bodem staat, heb je daar ook (dikke)randen met roet op de bodem van de branderpot?
Dat zag ik vanochtend na gister de hele dag te hebben gebrand.

Dank dank
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 17:54 #1439335

sy helios schreef :
mijn opstart procedure;
-regelaar op half, max 1 min
-regelaar dicht
-borrelglaasje spriritus erin
-stukje wit BBQ aanmaakblokje aansteken en erin gooien (doe ik met een BBQ tang)
-fan op max, deurtje dicht
-zodra diesel begint te vergassen, vlammen blauw, kan fan uit
-na ca 5-10min gaan de vlammen zakken, dan weer de regelaar op een laag standje zetten
-naar behoefte laten wat opvoeren, maar pas als kachel vol op temp. is

je zegt; gele vlammen is teveel diesel
maar zou net zo goed "niet vergassen" kunnen betekenen
(meest waarschijnlijk); dan komt het idd nooit goed....

Ook heel erg bedankt voor jouw uitleg!!
Ik doe het nu ook met spiritus en dan met een papiertje (1/4 wc papiertje)

Ook de vraag aan jou:
als jij de superheater er uit haalt:
Rond die rand die op de bodem staat, heb je daar ook (dikke)randen met roet op de bodem van de branderpot?
Dat zag ik vanochtend na gister de hele dag te hebben gebrand.

Dank
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 17:55 #1439336

Shebee schreef :
margreetzant schreef :
@ Sheebee

Wat voor type heb je? En ben je veel aan boord? Misschien dat ik eens kan kijken hoe jij de kachel aansteekt en hoe hij dan brandt?
Ik ben doordeweeks van maandagavond t/m donderdagavond aan boord. Overdag werk ik. Kachel (alaska) gaat nu weer 24u per dag aan. Aansteekprocedures verschillen blijkbaar per persoon ;)
Ik ben meer van de aanmaakgel en gebruik de ventilator helemaal niet (stuk....)
Ik denk dat het practischer is dat ik in Lauwersoog voorbijkom, stuur me maar een pm hier.

Super!! Thankz.
Heb je verzoek tot connectie gezonden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 18:00 #1439338

2 andere / nieuwe vragen:

- Geeft bij jullie de carburateur ook geluid?
Elke keer als hij diesel inspuit hoor ik een soort sis.
(Ik heb helaas geen dagtank maar met een pomp, na het geknor van de pomp komt de sis)

- wat voor kap hebben jullie?
ik heb de kap die geleverd wordt bij een reflex. Daar is GBT erg tevreden over en is beter RVS aangezien ik naast en soms op het zout lig (zei GBT)
mijn pijp is ongeveer 1m30 tot de dakdoorvoer.

Ben erg blij verrast door alle hulp!
Dank daarvoor!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 18:12 #1439341

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12535
-geen gesis, want geen pomp
-kap is een ronde toeter waar de wind niet gelijk in kan slaan (vlgs mij origineel)
-geen dikke randen met roet
(dat is mi toch een teken van niet te heet zijn en gele vlakkerende vlammen)
-NB momenteel reguliere diesel van de pomp (geen GTL)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dickinson, brand die nu goed? 21 nov 2022 18:20 #1439343

margreetzant schreef :
2 andere / nieuwe vragen:

- Geeft bij jullie de carburateur ook geluid?
Elke keer als hij diesel inspuit hoor ik een soort sis.
(Ik heb helaas geen dagtank maar met een pomp, na het geknor van de pomp komt de sis)

- wat voor kap hebben jullie?
ik heb de kap die geleverd wordt bij een reflex. Daar is GBT erg tevreden over en is beter RVS aangezien ik naast en soms op het zout lig (zei GBT)
mijn pijp is ongeveer 1m30 tot de dakdoorvoer.

Ben erg blij verrast door alle hulp!
Dank daarvoor!

Carburateur maakt geen enkel geluid.

Dieselpomp loopt constant en niet iedere keer een beetje.

Wij hebben de standaard kap van Dickinson. Geen T-kap.

Hebben ook geen zwarte randen onderin. Dit kan ook niet als de diesel vergast en bovenin brand.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl