d35 gebruiker schreef :
Op Linked-in is ook een discussie aan de gang, daar zijn ze er nog niet zo positief over.
Quote:
Jachtexpert Hendrik Jan Musch
Beste allen
De gewone dieselolie, de Bio dieselolie en ook de GTL diesel olie zijn allen even gevoelig voor bacterie vorming.
Het is een wijd verbreid misverstand dat de een gevoeliger zou zijn dan de ander De enige manier om bacterie vorming te voorkomen is zorgen dat er geen vervuiling op treed en zeker geen water!!
zonder WATER kunnen de bacteriën niet vermenigvuldigen Schone diesel van welke soort dan ook heeft geen bacterie vorming. en water samen met de besmetting geeft bacteriologische vervuiling in elke soort dieselolie .
Meer geld uitgeven voor GLT geeft allen een psychologisch effect.
Maar als je daardoor plezieriger vaart is dat ook goed.
en
Beste Barry
Het Technical Information Centre van Shell (en die hebben wel wat verstand van hun eigen brandstof ! ) geeft mij op de vraag of er verschil in gevoeligheid voor bacterie vorming is aangaande "gewone dieselbrandstof, biodieselbrandstof, of GTL" het volgende antwoord:
"De schimmels en bacteriën hebben water nodig om te leven, dus als er geen water aanwezig is, is er ook geen risico.
Eenmaal er water aanwezig is maakt het de bacteriën ABSOLUUT NIET uit als het product "standaard" diesel, GTL is of biodiesel"
Volgens Shell bevat GTL "MINDER" zwavel en aromaten en dus niet zoals jij schrijft dat het "GEEN" zwavel en aromaten bevat.
De andere voordelen gaan alleen op als de afstellingen van de motor (de kenvelden in het motormanagement systeem) aangepast worden op deze brandstof.
En dat gebeurt niet als we gewoon gaan tanken.
Let wel ik vind het een prima brandstof! en misschien is het zelfs de brandstof van de toekomst maar sommige argumenten zijn niet kloppend en andere schromelijk overdreven. de meerkosten is het nog niet waard!
Hè hè, eindelijk een tegengeluid, dat werd tijd. Ook al vind ik het niet leuk, omdat ik dacht dat er veel te halen viel door GTL te gebruiken, dit soort informatie hebben we wel nodig. En Salland Olie moet zijn informatie wel aanpassen, als het klopt dat GTL net zo gevoelig is voor bacteriegroei as gewone diesel.