peter1 schreef :
wat mooi zeg zo een kuip luik, ik moet in de bakskist kruipen en daar zit een groot schot.
als ik ooit de motor eruit moet halen dan maak ik ook zo een luik.
Was lekker dom bezig met het onderhoud, vermoed dat er wat rubber afdichtringen niet helemaal afdichten, deze zaten in een bakje. ipv nieuwe te kopen en de juiste te hebben, heb ik deze gebruikt, dus nog een keertje doen, maar goed was ook voor het eerst dat ik mij met de motor echt verdiepte..
groffilter en fijnfilter moeten nu voorzien worden van nieuwe en de juiste rubber afdichtringen.
hij loopt wel maar heb vermogensverlies soms...ontluchten scheelde soms even maar al snel ging het weer wat minder.
maar goed snap nu de motor wel een beetje, alleen het vullen van het groffilter ga ik nu anders doen, ik ga nu aanzuigen bij het fijnfilter, de tank ligt op nivo wat lager, dus ik moest nu blazen op de tank zelf om wat overdruk te creeren. dat wil ik nu aanzuigen bij het fijnfilter.
dus nog een keertje met de motor aan de gang, en als alles weer loopt zoals het liep dan pak ik de impeller.
is het de bedoeling dat ik de rubber ringen ligt invet met watervastvet voor dat ik ze monteer ?
dan doe ik dat nu ook.
krijg ineens een zelf cursus inboardmotoren.
alleen dat opvoerpompje werkt raar een hele grote vrije slag en dan ineens stopt het lijkt wel, misschien een 2 mm wat ik nog kan pompen .
maar goed veel geleerd in een keer
Gewoon doen is meestal het beste en hier vragen stellen.
Heb je het werkplaatsboek? Daar staat best veel in..
Toch leuk om lekker zelf te sleutelen aan je motor. Wel lastig dat je er zo slecht bij kunt.
@Cees, mooi plaatje die ik trouwens zelf ook ergens zou moeten hebben.
Ik ga er maar vanuit dat de lange streep de waterlijn is dus dan staat bijna de volledige motor boven water.
En het nieuwe en oude asje voor de waterpomp. Kosten? Een paar uurtjes met mijn draaibankje klieren en vijlen.