peter1 schreef :
(...)
Was lekker dom bezig met het onderhoud, vermoed dat er wat rubber afdichtringen niet helemaal afdichten, deze zaten in een bakje. ipv nieuwe te kopen en de juiste te hebben, heb ik deze gebruikt, dus nog een keertje doen, maar goed was ook voor het eerst dat ik mij met de motor echt verdiepte..
groffilter en fijnfilter moeten nu voorzien worden van nieuwe en de juiste rubber afdichtringen.
hij loopt wel maar heb vermogensverlies soms...ontluchten scheelde soms even maar al snel ging het weer wat minder.
maar goed snap nu de motor wel een beetje, alleen het vullen van het groffilter ga ik nu anders doen, ik ga nu aanzuigen bij het fijnfilter, de tank ligt op nivo wat lager, dus ik moest nu blazen op de tank zelf om wat overdruk te creeren. dat wil ik nu aanzuigen bij het fijnfilter.
dus nog een keertje met de motor aan de gang, en als alles weer loopt zoals het liep dan pak ik de impeller.
is het de bedoeling dat ik de rubber ringen ligt invet met watervastvet voor dat ik ze monteer ?
dan doe ik dat nu ook.
krijg ineens een zelf cursus inboardmotoren.
alleen dat opvoerpompje werkt raar een hele grote vrije slag en dan ineens stopt het lijkt wel, misschien een 2 mm wat ik nog kan pompen .
maar goed veel geleerd in een keer
Het opvoerpompje kun je handmatig bedienen. De slag kan beperkt zijn door de interne bedieningsnok, door de motor iets te tornen neemt de slag toe.
Ontluchten doe je in volgorde van de richting van de brandstofstroom. Beginnen bij het fijnfilter, daarna de injectiepomp (ontluchtingsboutje op de banjo koppeling). Bij een laagliggende brandstoftank kun je het groffilter niet ontluchten. Eventueel kun je een ontluchtingspomp voor het groffilter monteren. Zoek maar eens hier op het forum. Principe : zie bijlage 2
Deze handpomp kan gewoon in lijn geplaats worden met het filter, dat scheelt heel veel mogelijke lekpunten...