martinw schreef :
Ik zal mijn ervaring hier ook delen mbt GTL. Ik gebruik het nu zo'n 3 jaar in mijn Vetus Mitsubishi m 4.14 van 20 jaar oud. Ik ben(was?) er heel enthousiast over. Met name het feit dat er geen enkele diesellucht meer waarneembaar is, is heel plezierig. Maar langzaam maar zeker vond ik toch een paar druppels toenemend tot meerdere druppels onder de motor. Daarom heb ik afgelopen winter de(licht zwetende) rubberslangen vervangen door een goede kwaliteit brandstofslang. Echter het probleem bleef. Daarom heb ik een eerste inspectie laten uitvoeren door een gerenommeerd bedrijf in Stavoren en hun conclusie was lekkage aan de hogedruk brandstofpomp. Waarschijnlijke oorzaak GTL. Nou reikt mijn deskundigheid niet ver genoeg om dit zelf te repareren en over een paar weken gaat hij naar een Vetus dealer voor reparatie. Blijft voor mij de vraag of ik ná reparatie nog GTL blijf gebruiken.
bedankt voor het delen van jouw ervaring! het maakt me wel een beetje zenuwachtig, ik heb een Mitsubishi L2e, uit ongeveer hetzelfde jaar...ik vaar nu een jaar op GTL. Bevalt prima, inderdaad geen enkele diesellucht.
Maar als het tot reparaties gaat leiden, dan moet ik m'n keuze misschien helaas heroverwegen.
Ben benieuwd wat de reparatie inhoudt (en de kosten daarvan zijn..), hoop dat je dit nog wilt terugkoppelen. Waar zit de lekkage eigenlijk exact? vind het wel knap dat je een paar druppels GTL kunt vinden (aangezien het geurloos is, lijkt net water. Heb je vast een hele nette bilge!