Alweer dank voor jullie reacties!
Inmiddels is het sloop werk begonnen. Het achterdek, en delen van het gangboord zijn verwijderd.
Er komt onder het multiplex inderdaad een mooi intact teak dek uit. De latten daarvan ga ik, danwel gezaagd in stroken van 250cm opnieuw door de vandiktebank halen en dan kijk ik wel wat ik er mee doe.
Het moet er toch echt allemaal uit want het onderdek is waardeloos! De dekspantjes zijn redelijk. Alleen de balk in de lengte richting onder het gangboord aan de kajuit zijde is totaal weggerot. Dus dat is het eerste wat ik ga maken, zodat ik een beetje heen en weer kan over het schip.
Ik ben van plan om het nieuwe dek op te bouwen uit twee lagen multiplex van 10mm per laag. En dan alles goed in de epoxy, ook de kopse kanten. Nu verkopen ze bij de bouwmaat water bestendige plaat van 250*122. En dan voor de prijs van 60 euro per stuk. Dit is geen garant plaat die gegarandeerd 15 jaar meegaat, maar die is ook 30 euro duurder. Of is er iemand die mijde 'gewone' wbp plaat afraad?
Ook ben ik van plan om mijn epoxy aan te schaffen bij mrboat.nl. Voorheen ging ik altijd naar polyservice. Maar dit scheelt gewoon zoveel geld! Zijn daar slechte ervaringen mee?
De romp heb ik nog eens goed nagelopen, en alleen het midden van de spiegel is rot. Daar moet een nieuw stuk teak in. En ook wat kopse kanten van de latten zijn slecht. Dus ik zet er een paar nieuwe stukken in. Voor de rest is het schip hard!
Dus voorlopig ben ik nog bezig met slopen. De kajuit is op het kajuitdak na ook al weg. Dus binnenkort maar eens met een staalborstel op de slijpmachine de stalen spanten kaal halen en het houtwerk eens mooi schuren. vanbinnen. Dat is nu het handigst aangezien het schip nu van alle kanten geventileerd is
.
Ik houd jullie op de de hoogte!