Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: (Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 25 mei 2024 21:54 #1562116

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
En, via mijn advies mannetje, staat er ook nog dit in solas-V:

assets.publishing.service.gov....ty_of_navigation.pdf

2.2.1 + 4

REGULATION 19 - Carriage requirements for shipborne navigational systems and equipment

2 Shipborne navigational equipment and systems
2.1 All ships irrespective of size shall have:

.4 nautical charts and nautical publications to plan and display the ship’s route for the intended voyage and to plot and monitor positions throughout the voyage; an electronic chart display and information system (ECDIS) may be accepted as meeting the chart carriage requirements of this subparagraph;

Dit geldt dus al lang ook voor Nederlandse schepen en jachten onder de 150 ton!
Het lijkt er toch echt op dat die Duitsers niets onredelijks vragen, ook niet voor Nederlandse schepen. Nederland onderwerpt conformeert zich volledig aan het Solas, dus ook Solas-V.

Dat laatste heb ik ooit eens al rechtstreeks gevraagd aan de kustwacht en bevestigd gekregen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 25 mei 2024 21:57 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 00:24 #1562121

Er staat dat het nautische kaarten en pilots moeten zijn. Niet in wat voor formaat en wat voor bijwerkingseisen er zijn. Daar zal een ieder toch aan vldoen mag ik hopen? Ik neem aan dat men niet met een wegenkaart langs de Duitse kust zal varen?

Daarnaast mag de vlagstaat ALLES veranderen aan regel 19 wat zij nodig achten voor schepen onder 150 ton. Zie regel 1.4 in ápplication'. Maar dat is dan alleen van toepassing op schepen die onder de vlag van die staat varen.

Zoals ik het interpreteer (ik ben geen jurist, maar heb wel veel met SOLAS interpretatie gewerkt), mag een vlagstaat geen boetes opleggen voor secties van het SOLAS wat geinterpreteerd mag worden door een vlagstaat. Duitse autoriteiten mogen niet namens de Nederlandse autoriteiten boetes uitdelen. Dus alle paragrafen die in regel 1.4 in 'application' genoemd worden zijn uit den boze voor Duitsers om te beboeten als de overtreder niet onder Duitse vlag vaart. Immers: ze weten niet wat de vreemde vlag autoriteiten voor regels of uitzonderingen hebben, en als ze dat al wel weten, dan mogen ze er niet po beboeten.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 00:32 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 03:04 #1562122

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Calidris schreef :
Gerard schreef :
Nog een terzijde en ook niet onbelangrijk; met mijn verzekering (EOC) ben ik niet gedekt op het Duitse Wad omdat voor kustwateren een uitgebreidere verzekering nodig is. Onzin natuurlijk want het Duitse Wad is niet risicovoller dan het Nederlandse.
Niks terzijde!
Vergeleken met het onderwerp, lijkt mij hier iets over verzekeren wel degelijk een terzijde.
Ik mag veronderstellen dat je op de hoogte bent dat Duitsland het wad als "Hochsee" beschouwd
Nee, daar was ik niet van op de hoogte; had/heb vooralsnog ook niet de behoefte om daar heen te gaan. Ben daar alweer enige tijd geleden wel als opstapper met een soortgelijk schip als het mijne geweest en vele soortgelijke schepen varen ook daar (en verder door naar Denemarken).
en als zodanig ook daar dus de wet geldt voor op zee i.p.v. binnenwater. :S
Daar wil jouw verzekering nooit zijn vingers aan branden met een binnenschip.
Opnieuw een foute veronderstelling. De premie voor "kustwateren" is alleen 5% hoger.
Om te beginnen zal je dan al een P&I verzekering moeten afsluiten met premies van €4500 en hoger.
Weer fout. Zeer ruim onder de helft van dit door jou veronderstelde bedrag.
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen. Terzijde: Mijn schip vervoerde in het verleden hout vanuit Scandinavische landen naar Nederland (dergelijke schepen voeren destijds regulier met paling op Engeland) en bevoer destijds ook de Zuiderzee, wat toen best een dingetje was (bij ijsgang voorop een konvooi als "ijsbreker") en de Zuid-Hollandse- en Zeeuwse stromen voordat de Deltawerken dit ook voor "plezier"vaarders met een kleine boot mogelijk maakte. Denk, dat jij en de meeste anderen met een boot, 's-winters niet vaart/varen (en hem zelfs op de wal zetten). Ik wel, want waarom niet? Lekker rustig zonder al die "plezier"vaarders met een boot. ;-)
Je hebt gewoon een binnenschip met CVO volgens ES-trin,
Wat zit je dwars? ;-)
dus mag je noooooit op zee in Duitsland.
Ik heb het ook weleens mis, maar formuleer over het algemeen voorzichtiger, en opnieuw sla je de plank volkomen mis. Ik mag de hele wereld over en belangrijker dan een schip is de schipper en zijn/haar beoordelingsvermogen. Gaat die uit van foute veronderstellingen of is die voorzichtig van aard. Dat is een wereld van verschil m.b.t. zeewaardigheid.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 03:15 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 03:31 #1562123

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Erikdejong schreef :
Calidris schreef :
Wat dacht je van Solas-V?
Regel 1.4 gelezen?
IMO stelt dat voor schepen onder 150 gross ton deze bepaling (regel 19) overgelaten word aan de vlagstaat.

MAW: de vlagstaat bepaald welke boten onder 150 gross ton welke navigatiemiddelen aan boord moet hebben.
Bovendien stelt Solas V: "Controle bepalingen bepalen dat staten die bij het verdrag zijn aangesloten ook schepen van de andere verdrags-staten mogen inspecteren indien er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat het schip en de uitrusting ervan niet in geheel voldoet aan de eisen van het Verdrag." (ja heren, veel zaken zijn ook te vinden in officiële Nederlandse vertaling en die zijn nou eenmaal makkelijker leesbaar voor de meeste Nederlanders). Aangezien wet- en regelgeving van lager machten (zoals landen) niet beperkend/strenger mag zijn dan die van hogere machten (Europese Unie/IMO). Kortom; storm in een glas warer, lijkt mij, bij nader inzien.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 03:51 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 04:02 #1562124

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Erikdejong schreef :
Zoals ik het interpreteer (ik ben geen jurist, maar heb wel veel met SOLAS interpretatie gewerkt), mag een vlagstaat geen boetes opleggen voor secties van het SOLAS wat geinterpreteerd mag worden door een vlagstaat. Duitse autoriteiten mogen niet namens de Nederlandse autoriteiten boetes uitdelen. Dus alle paragrafen die in regel 1.4 in 'application' genoemd worden zijn uit den boze voor Duitsers om te beboeten als de overtreder niet onder Duitse vlag vaart. Immers: ze weten niet wat de vreemde vlag autoriteiten voor regels of uitzonderingen hebben, en als ze dat al wel weten, dan mogen ze er niet po beboeten.
Vandaar, dat de conclusie van Hans V n.a.v. zijn bericht van 24 mei 12.01: "In de gelinkte tv-reportage worden overigens alleen pleziervaartuigen onder Duitse vlag gecontroleerd. Dat kan natuurlijk toeval zijn.", moet zijn, dat dat geen toeval is. ;-)
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 04:03 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 05:51 #1562127

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27124
Gerard schreef :
Calidris schreef :
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen. Terzijde: Mijn schip vervoerde in het verleden hout vanuit Scandinavische landen naar Nederland (dergelijke schepen voeren destijds regulier met paling op Engeland) en bevoer destijds ook de Zuiderzee, wat toen best een dingetje was (bij ijsgang voorop een konvooi als "ijsbreker") en de Zuid-Hollandse- en Zeeuwse stromen voordat de Deltawerken dit ook voor "plezier"vaarders met een kleine boot mogelijk maakte. Denk, dat jij en de meeste anderen met een boot, 's-winters niet vaart/varen (en hem zelfs op de wal zetten). Ik wel, want waarom niet? Lekker rustig zonder al die "plezier"vaarders met een boot. ;-)

Dat men dergelijke dingen deed, met schepen zoals het jouwe, is een feit. Of het veilig was, is wat anders. Jouw schip is geen zeewaardig schip. Minder zeewaardig dan de huidige binnenvaartschepen van pakweg 500 ton en die komen nooit buiten de zeegaten.
Wie op ZF allemaal 's winters varen zal je nog tegenvallen, trouwens.
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 05:52 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 07:12 #1562135

Erikdejong schreef :
Er staat dat het nautische kaarten en pilots moeten zijn. Niet in wat voor formaat en wat voor bijwerkingseisen er zijn. Daar zal een ieder toch aan vldoen mag ik hopen? Ik neem aan dat men niet met een wegenkaart langs de Duitse kust zal varen?

Daarnaast mag de vlagstaat ALLES veranderen aan regel 19 wat zij nodig achten voor schepen onder 150 ton. Zie regel 1.4 in ápplication'. Maar dat is dan alleen van toepassing op schepen die onder de vlag van die staat varen.

Zoals ik het interpreteer (ik ben geen jurist, maar heb wel veel met SOLAS interpretatie gewerkt), mag een vlagstaat geen boetes opleggen voor secties van het SOLAS wat geinterpreteerd mag worden door een vlagstaat. Duitse autoriteiten mogen niet namens de Nederlandse autoriteiten boetes uitdelen. Dus alle paragrafen die in regel 1.4 in 'application' genoemd worden zijn uit den boze voor Duitsers om te beboeten als de overtreder niet onder Duitse vlag vaart. Immers: ze weten niet wat de vreemde vlag autoriteiten voor regels of uitzonderingen hebben, en als ze dat al wel weten, dan mogen ze er niet po beboeten.

Gewoon even advocaat van de duivel .

Is een niet gebrandmerkt schip / jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart ?

Die discussie heeft men al gevoerd bij het ICP en bij het brandmerken kadaster dus krijgt men een officiële nationaliteit verklaring.

Ik denk dat de NL vlag officieel gezien weinig waarde heeft in deze tenzij .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 07:56 #1562144

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14600
Zou je deze actie van de Duitse overheid niet moeten bekijken vanuit het perspectief van dat het al wat langer rommelt rond het uitgeven van papieren kaarten. In de UK willen ze helemaal ophouden met officiële papieren kaarten uitgeven. De NL hydrografische dienst weet het ook niet meer zo goed wat ze moeten doen. Verder heb je EU regelgeving over het beschikbaar stellen van de gegevens.
Uiteraard heb je daar voor je persoonlijke varen op de Duitse Wadden niets aan. Gewoon een nieuwe kaart kopen als je daar heen gaat of besluiten dat de Duitse wadden niet zo leuk vaargebied is en naar een voor jou leukere plek gaan.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 08:19 #1562154

  • ironman
  • ironman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1363
Of met een scheef oog naar al het online geneuzel lekker gaan zeilen.
geloof niet alles wat je denkt
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 08:24 door ironman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 08:30 #1562159

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14600
ironman schreef :
Of met een scheef oog naar al het online geneuzel lekker gaan zeilen.

Dat online geneuzel is ondanks de vele prietpraat die er doorheen zit, voor mij wel een waardevolle bron van info. Dankzij dit draadje zal ik als ik naar de Duitse wadden ga wel even een nieuwe kaart aanschaffen. Gewoon om het gezeur van een beambte voor te zijn.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 08:40 #1562164

ironman schreef :
Of met een scheef oog naar al het online geneuzel lekker gaan zeilen.

Het zeilt natuurlijk pas echt lekker als je een beetje weet hoe en wat .

Voor je het weet , zijn je kaarten niet goed , vaar je over een munitie stortplaats of ga je niet goed door een windmolenpark……… :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:01 #1562173

Jeroen-Pion schreef :
ironman schreef :
Of met een scheef oog naar al het online geneuzel lekker gaan zeilen.

Het zeilt natuurlijk pas echt lekker als je een beetje weet hoe en wat .

Voor je het weet , zijn je kaarten niet goed , vaar je over een munitie stortplaats of ga je niet goed door een windmolenpark……… :whistle:

Alleen als je AIS hebt :-).
Inmiddels is, door mijn vrouw, al even bij Pieter wat meer info gevraagd.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 09:05 door It Paradyske.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:03 #1562175

Je kunt een ZF test doen even dwars door het windpark zonder AIS …..

Liefst heen en weer .

Laat je de uitkomst weten ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:06 #1562176

Tot nog toe nooit voor beboet.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:22 #1562180

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4474
Jeroen-Pion schreef :
Is een niet gebrandmerkt schip / jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart ?

Die discussie heeft men al gevoerd bij het ICP en bij het brandmerken kadaster dus krijgt men een officiële nationaliteit verklaring.

Ik denk dat de NL vlag officieel gezien weinig waarde heeft in deze tenzij .

Die 'vlaggen-discussie' kwam ook onmiddellijk bij mij boven toen ik de officiële Duitse regels las. Omkeren van de officiële omschrijving lijkt me overigens ook geen weg die de Wasserschutzpolizei beambten zullen volgen: dus niet automatisch 'onder Duitse vlag varend' als je geen buitenlandse zeebrief hebt. Dat lijkt me juridisch onhoudbaar en hadden ze dan ook wel anders geformuleerd in de officiële tekst.

Voor mij is de vraag wat ze met buitenlandse schepen (zeker die zonder zeebrief) doen nog niet echt met zekerheid beantwoord.

ironman schreef :
Of met een scheef oog naar al het online geneuzel lekker gaan zeilen.

Zolang er steeds vaker forse boetes worden uitgeschreven waarbij onwetendheid of discussies over proportionaliteit niet als excuus worden geaccepteerd zal ik dit - los van de keuzes die we zelf maken - nooit als advies aan anderen meegeven.

It Paradyske schreef :
Alleen als je AIS hebt :-).

Als ik het goed begrepen heb loopt er achter de schermen inmiddels een discussie over de onwenselijkheid van pleziervaartuigenschippers die vanwege het boetebeleid hun AIS transponder uit zetten. Als de controlebehoefte van de overheid zich ook onder het komende kabinet blijft uitbreiden zou dat tot zaken als een algehele AIS-transponderplicht op zee kunnen leiden, net als nu voor grote schepen geldt. Of men past het sanctiebeleid aan om de veiligheid op zee (primaire functie AIS) niet zo effectief te dwarsbomen. We gaan het zien.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 09:57 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:36 #1562185

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Gerard schreef :
Calidris schreef :
Gerard schreef :
Nog een terzijde en ook niet onbelangrijk; met mijn verzekering (EOC) ben ik niet gedekt op het Duitse Wad omdat voor kustwateren een uitgebreidere verzekering nodig is. Onzin natuurlijk want het Duitse Wad is niet risicovoller dan het Nederlandse.
Niks terzijde!
Vergeleken met het onderwerp, lijkt mij hier iets over verzekeren wel degelijk een terzijde.
Ik mag veronderstellen dat je op de hoogte bent dat Duitsland het wad als "Hochsee" beschouwd
Nee, daar was ik niet van op de hoogte; had/heb vooralsnog ook niet de behoefte om daar heen te gaan. Ben daar alweer enige tijd geleden wel als opstapper met een soortgelijk schip als het mijne geweest en vele soortgelijke schepen varen ook daar (en verder door naar Denemarken).
en als zodanig ook daar dus de wet geldt voor op zee i.p.v. binnenwater. :S
Daar wil jouw verzekering nooit zijn vingers aan branden met een binnenschip.
Opnieuw een foute veronderstelling. De premie voor "kustwateren" is alleen 5% hoger.
Om te beginnen zal je dan al een P&I verzekering moeten afsluiten met premies van €4500 en hoger.
Weer fout. Zeer ruim onder de helft van dit door jou veronderstelde bedrag.
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen. Terzijde: Mijn schip vervoerde in het verleden hout vanuit Scandinavische landen naar Nederland (dergelijke schepen voeren destijds regulier met paling op Engeland) en bevoer destijds ook de Zuiderzee, wat toen best een dingetje was (bij ijsgang voorop een konvooi als "ijsbreker") en de Zuid-Hollandse- en Zeeuwse stromen voordat de Deltawerken dit ook voor "plezier"vaarders met een kleine boot mogelijk maakte. Denk, dat jij en de meeste anderen met een boot, 's-winters niet vaart/varen (en hem zelfs op de wal zetten). Ik wel, want waarom niet? Lekker rustig zonder al die "plezier"vaarders met een boot. ;-)
Je hebt gewoon een binnenschip met CVO volgens ES-trin,
Wat zit je dwars? ;-)
dus mag je noooooit op zee in Duitsland.
Ik heb het ook weleens mis, maar formuleer over het algemeen voorzichtiger, en opnieuw sla je de plank volkomen mis. Ik mag de hele wereld over en belangrijker dan een schip is de schipper en zijn/haar beoordelingsvermogen. Gaat die uit van foute veronderstellingen of is die voorzichtig van aard. Dat is een wereld van verschil m.b.t. zeewaardigheid.

Gerard,
Je hebt gelijk dat ik met een aantal dingen fout zat. Als CVO schip type 1850 (pleziervaartuig) mag je dus inderdaad wel op het Duitse wad en heb je geen P&I nodig, mits.....
Mits je beslist geen betalende passagier aan boord hebt, ook niet tegen vergoeding van een pot verf.

Verder is maakt het voor de regelegeving niet uit wat het schip vroeger wel of niet gedaan heeft, dat is leuk voor de historie.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:38 #1562186

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Erikdejong schreef :
Er staat dat het nautische kaarten en pilots moeten zijn. Niet in wat voor formaat en wat voor bijwerkingseisen er zijn. Daar zal een ieder toch aan vldoen mag ik hopen? Ik neem aan dat men niet met een wegenkaart langs de Duitse kust zal varen?

Daarnaast mag de vlagstaat ALLES veranderen aan regel 19 wat zij nodig achten voor schepen onder 150 ton. Zie regel 1.4 in ápplication'. Maar dat is dan alleen van toepassing op schepen die onder de vlag van die staat varen.

Zoals ik het interpreteer (ik ben geen jurist, maar heb wel veel met SOLAS interpretatie gewerkt), mag een vlagstaat geen boetes opleggen voor secties van het SOLAS wat geinterpreteerd mag worden door een vlagstaat. Duitse autoriteiten mogen niet namens de Nederlandse autoriteiten boetes uitdelen. Dus alle paragrafen die in regel 1.4 in 'application' genoemd worden zijn uit den boze voor Duitsers om te beboeten als de overtreder niet onder Duitse vlag vaart. Immers: ze weten niet wat de vreemde vlag autoriteiten voor regels of uitzonderingen hebben, en als ze dat al wel weten, dan mogen ze er niet po beboeten.

Bijwerkings eisen:

REGULATION 27 - Nautical charts and nautical publications
Nautical charts and nautical publications, such as sailing directions, lists of lights,
notices to mariners, tide tables and all other nautical publications necessary for
the intended voyage, shall be adequate and up to date.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:41 #1562188

  • ironman
  • ironman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1363
Hans V schreef :
... steeds vaker forse boetes...

Welgemikte mediaberichtjes hebben het hele hoenderhok weer aan het kakelen. Angstzaaierij werkt aanstekelijk, he?
geloof niet alles wat je denkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:41 #1562190

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Ook een leuke:

REGULATION 29 - Life-saving signals to be used by ships, aircraft or persons in distress

An illustrated table describing the life-saving signals* shall be readily available to
the officer of the watch of every ship to which this chapter applies. The signals
shall be used by ships or persons in distress when communicating with life-
saving stations, maritime rescue units and aircraft engaged in search and rescue
operations.
* Such life-saving signals are described in the International Aeronautical and Maritime Search
and Rescue Manual (IAMSAR) Vol.III, Mobile Facilities and illustrated in the International Code of
Signals, as amended pursuant to resolution A.80(IV).


Wie heeft dat?

assets.publishing.service.gov....ty_of_navigation.pdf
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:43 #1562191

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
De Publicatie van de Nederlandse overheid: (niet per se in het Nederlands)

puc.overheid.nl/nsi/doc/PUC_1462_14/1/
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:47 #1562193

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4474
ironman schreef :
Hans V schreef :
... steeds vaker forse boetes...

Welgemikte mediaberichtjes hebben het hele hoenderhok weer aan het kakelen. Angstzaaierij werkt aanstekelijk, he?

Ik weet niet op welke 'welgemikte mediaberichtjes' je doelt, de voorbeelden van geverbaliseerde overtredingen met spijtige boetebedragen zijn hier gewoon op het forum te vinden. Mede gefaciliteerd door de AIS-transponders aan boord van de betreffende jachten.

Met de toename van AIS-transponders op pleziervaartuigen zal dit handhavingsbeleid zonder officiële beleidswijziging of jurisprudentie niet plots een andere wending nemen.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 10:04 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:48 #1562196

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14600
Hans V schreef :

Als ik het goed begrepen heb loopt er achter de schermen inmiddels een discussie over de onwenselijkheid van pleziervaartuigenschippers die vanwege het boetebeleid hun AIS transponder uit zetten. Als de controlebehoefte van de overheid zich ook onder het komende kabinet blijft uitbreiden zou dat tot zaken als een algehele AIS-transponderplicht op zee kunnen leiden, net als nu voor grote schepen geldt. Of men past het sanctiebeleid aan om de veiligheid op zee (primaire functie AIS) niet zo effectief te dwarsbomen. We gaan het zien.

Dan moet het IMO wel mee gaan met deze verplichting. En die is dan wereldwijd. Lijkt op andere zaken die "men" wil "regelen".
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 09:58 #1562199

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Gerard schreef :
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen. [/quote]

Hij is leuk. Ik ga niet opsommen wat ik wel weet, want dat is aan jou niet besteed.
Je schip voldoet niet aan de huidige eisen voor een zeegaand schip. Je schip zal nooit meer door de eisen heenkomen. Zowel constructief als uitrusting. Erik weet daar veel meer van.

Het is niet voor niks dat er bijna geen zeegaande platbodems meer zijn, ook niet meer in de charter.

Maar goed, je zal die aspiraties niet hebben denk ik, prima zo
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 10:43 #1562207

3Noreen schreef :
Dankzij dit draadje zal ik als ik naar de Duitse wadden ga wel even een nieuwe kaart aanschaffen. Gewoon om het gezeur van een beambte voor te zijn.
Alleen blijft het niet bij "een nieuwe kaart".
Als je naar het Kieler Kanaal gaat en daarna door naar Denemarken praat je toch over 4 sets kaarten. 3 x 65 euri en 1 x 100 euri. En als je eerst nog een beetje oostelijker langs de Duitse kust gaat komt daar nog een set a 100 euri bij. En met die sets ga je alleen maar quasi iets doen omdat je in de praktijk gewoon op o-charts of navionics kaarten blijft varen. Dan zijn dit toch 400-500 weg gegooide euro's. Voor dat bedrag kan je ook een reserve laptop aan boord gooien voor het geval je primaire systeem uitvalt. En veel mensen hebben al een backup aan boord.
En bij dit hele verhaal komt ook nog dat er nu wel een run op papieren kaarten zal ontstaan. Een aantal jaren geleden was er soms in juli al geen papieren kaart meer te koop. Uitverkocht. Dat moment zal nu nog wel eerder komen. Dus wil je in juli naar de Oostzee dan moet je nu gauw bedenken waar je precies wilt gaan varen en je papieren kaarten als de wiedeweerga kopen om niet achter het net te vissen.
Goede en veilige reis gewenst allemaal.
Mvg Felix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 10:45 #1562208

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4474
3Noreen schreef :
Hans V schreef :

Als ik het goed begrepen heb loopt er achter de schermen inmiddels een discussie over de onwenselijkheid van pleziervaartuigenschippers die vanwege het boetebeleid hun AIS transponder uit zetten. Als de controlebehoefte van de overheid zich ook onder het komende kabinet blijft uitbreiden zou dat tot zaken als een algehele AIS-transponderplicht op zee kunnen leiden, net als nu voor grote schepen geldt. Of men past het sanctiebeleid aan om de veiligheid op zee (primaire functie AIS) niet zo effectief te dwarsbomen. We gaan het zien.

Dan moet het IMO wel mee gaan met deze verplichting. En die is dan wereldwijd. Lijkt op andere zaken die "men" wil "regelen".

Geldt dat ook voor schepen onder de eigen nationale vlag?
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.178 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl