Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: (Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 13:10 #1562223

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Calidris schreef :
Gerard,
Je hebt gelijk dat ik met een aantal dingen fout zat. Als CVO schip type 1850 (pleziervaartuig) mag je dus inderdaad wel op het Duitse wad en heb je geen P&I nodig, mits.....
Het siert je, dit te erkennen. Niet iedereen kan dat, naar bleek.
Mits je beslist geen betalende passagier aan boord hebt, ook niet tegen vergoeding van een pot verf.
Klopt, maar op het Zf gaat het uitsluitend om "plezier"vaart, toch? Overigens, geen hond die kan controleren of je incidenteel wat opstrijkt van opstappers.
Verder is maakt het voor de regelgeving niet uit wat het schip vroeger wel of niet gedaan heeft,
Ook dit klopt, maar ik gaf/geef uitsluitend informatie voor mensen die met bepaalde zaken onvoldoende of niet bekend zijn of daarin interesse zouden kunnen hebben. Overigens bleek de rechter, in een zaak die ik enkele maanden terug, ten nadele van IL & T won, wel gevoelig voor historische informatie in relatie tot het heden.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 13:11 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 13:25 #1562227

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
3Noreen schreef :
Verder heb je EU regelgeving over het beschikbaar stellen van de gegevens.
Uiteraard heb je daar voor je persoonlijke varen op de Duitse Wadden niets aan.
Hoezo niet? Mij wilden ze het in Duitsland ooit ook eens lastig maken, maar ik had, in het Duits vertaalde, relevante EU-regelgeving bij de hand, waarop ze zich wijselijk terugtrokken. Gevoelig voor rang en stand wilde de 'polizeikommissar' kennelijk toch niet graag het risico lopen, van zijn baas de wind van voren te kunnen krijgen.
Een stukje relevante "Solas V"-tekst uitgeprint hebben, is toch een stuk gemakkelijk en veel goedkoper dan uit angst een berg kaarten aanschaffen.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 13:32 #1562228

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
ironman schreef :
Welgemikte mediaberichtjes hebben het hele hoenderhok weer aan het kakelen. Angstzaaierij werkt aanstekelijk, he?
Ja, voor mij is wel duidelijk, dat dit draadje wel gesloten kan worden omdat het een storm in een glas water bleek. Het onderwerp opende met: "Het schijnt ..." en inmiddels is wel gebleken, dat het slechts dat was. :whistle:
Hieronder nogeens mijn tekst uit het begin van dit draadje:
"Heel goed, dat je schrijft: "Het schijnt". Immers, "Zeepost" is bedoeld voor de chartervaart en dat is beroepsvaart en geen pleziervaart! Voordat in dit draadje eindeloos ingegaan wordt op iets wat mogelijk niet aan de orde is voor pleziervaart, lijkt het mij belangrijk om hier EERST de vraag te beantwoorden, middels bronvermelding, of wat schijnt ook feitelijk zo is en t.n.t. is dat nog niet gebeurd. Er is al genoeg "kletspraat", toch?". En kijk eens naar het resultaat; 6(!) pagina's berichten. :whistle:
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 14:09 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 14:04 #1562234

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Calidris schreef :
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen.
Ik ga niet opsommen wat ik wel weet,
Dat is in dit kader ook niet relevant.
Je schip voldoet niet aan de huidige eisen voor een zeegaand schip. Je schip zal nooit meer door de eisen heenkomen. Zowel constructief als uitrusting.
Toevallig ben ik kortgeleden nagegaan wat er nodig is om een zeebrief te krijgen. Helaas bleek dit een nogal kostbare zaak, maar bleek er constructief geen vuiltje aan de lucht en zonder zeebrief mag je gewoon de zee op. Zelfs met een kano of een vlot (www.zeilen.nl/actueel/nieuws/m...vlot_de_oceaan_over/).
Dit soort berichten is inspirerender dan angsthazige doempredikers.
Overigens varen binnenvaartschepen, uit kostenoverwegingen, vaak over zee tussen Nederland en Vlaamse zeehavens.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 14:46 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:01 #1562251

Calidris schreef :
Bijwerkings eisen:

REGULATION 27 - Nautical charts and nautical publications
Nautical charts and nautical publications, such as sailing directions, lists of lights,
notices to mariners, tide tables and all other nautical publications necessary for
the intended voyage, shall be adequate and up to date.
Wel op blijven letten: Regel 1.4 (op wie is dit van toepassing) staat dat OOK regel 27 door de vlagstaat bepaald mag worden voor schepen onder de 150 gt.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:02 #1562252

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6237
...tja, en dan zijn er nog steeds lieden die beweren dat "wij" de overheid zijn :whistle:
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:04 #1562253

Gerard schreef :
Bovendien stelt Solas V: "Controle bepalingen bepalen dat staten die bij het verdrag zijn aangesloten ook schepen van de andere verdrags-staten mogen inspecteren indien er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat het schip en de uitrusting ervan niet in geheel voldoet aan de eisen van het Verdrag."
Dat mag inderdaad en word soms ook gedaan. Het gaat hier dan vooral om grote schepen en dan met name de zaken die internatinaal af gesproken zijn. De zaken die per vlagstaat (mogen) verschillen daar brand een buitenlandse inspecteur zijn handen niet aan.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:07 #1562255

Jeroen-Pion schreef :
Gewoon even advocaat van de duivel .

Is een niet gebrandmerkt schip / jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart ? .
Draai het om: in Duitsland is registratie verplicht. Mag je er dan van uit gaan dat ieder jacht in Duitsewateren wat niet geregistreerd is in Duitsland dus geen Duitsjacht is?
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:25 #1562259

Erikdejong schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Gewoon even advocaat van de duivel .

Is een niet gebrandmerkt schip / jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart ? .
Draai het om: in Duitsland is registratie verplicht. Mag je er dan van uit gaan dat ieder jacht in Duitsewateren wat niet geregistreerd is in Duitsland dus geen Duitsjacht is?

Nee dat is inderdaad niet zo .

Maar het is ook niet voor andersom , maar als je aanspraak wilt maken op " ik vaar onder Nederlandse vlag " Dat ook ergens uit moet blijken .

Dat blijkt alleen uit een kadaster registratie , verder nergens uit .

Heb je die niet vaar je dus niet onder Nederlandse vlag , dus kun je ook geen aanspraak maken onder de voorwaarden etc van die vlaggenstaat .

De Nederlandse vlag hijsen , is in dat opzicht dus onvoldoende . Ik kan nu ook de Spaanse vlag achterop zetten of de kaaiman eilanden , vaar ik dan onder die vlag ? Ik denk van niet .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:35 #1562263

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7144
Jeroen-Pion schreef :
Je kunt een ZF test doen even dwars door het windpark zonder AIS …..

Liefst heen en weer .

Laat je de uitkomst weten ?

ik zie een challenge aankomen met een wisselbokaal.
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:47 #1562267

Jeroen-Pion schreef :
als je aanspraak wilt maken op " ik vaar onder Nederlandse vlag " Dat ook ergens uit moet blijken .
Ik zeg dit even uit mijn hoofd en kan het fout hebben (ik heb wel kadaster registratie namelijk, en nu even geen tijd om de IMO rgeels door te spitten). Maar volgens mij stelt het IMO ergens dat als de boot geen registratieplicht heeft en de eigenaar er voor kiest niet te registreren, dat de boot dezelfde nationaliteit (vlagstaat) heeft als de eigenaar van de boot. Nederland heeft geen registratieplicht, dus als de eigenaar een Nederlandspaspoort heeft dan is de boot ook Nederlands. tenminste, zo heb ik het ooit begrepen. Wil je een andere vlag op je boot hebben dan moet je in dat land registreren en dat is meestal ook gewoon mogelijk met een buitenlandspaspoort.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 16:47 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 16:57 #1562271

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Erikdejong schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Is een niet gebrandmerkt schip/jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart?
Nee, maar in elk geval niet onder de Duitse.
Draai het om: in Duitsland is registratie verplicht. Mag je er dan van uit gaan dat ieder jacht in Duitse wateren wat niet geregistreerd is in Duitsland dus geen Duits jacht is?
Ja, of het is in gebreke ten opzichte van die Duitse wetgeving.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 17:10 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:02 #1562274

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Gerard schreef :
Calidris schreef :
Je hele schip voldoet van geen kanten aan de regels voor op zee!
Je hebt duidelijk geen enkel idee m.b.t. mijn schip e.d. schepen.
Ik ga niet opsommen wat ik wel weet,
Dat is in dit kader ook niet relevant.
Je schip voldoet niet aan de huidige eisen voor een zeegaand schip. Je schip zal nooit meer door de eisen heenkomen. Zowel constructief als uitrusting.
Toevallig ben ik kortgeleden nagegaan wat er nodig is om een zeebrief te krijgen. Helaas bleek dit een nogal kostbare zaak, maar bleek er constructief geen vuiltje aan de lucht en zonder zeebrief mag je gewoon de zee op. Zelfs met een kano of een vlot (www.zeilen.nl/actueel/nieuws/m...vlot_de_oceaan_over/).
Dit soort berichten is inspirerender dan angsthazige doempredikers.
Overigens varen binnenvaartschepen, uit kostenoverwegingen, vaak over zee tussen Nederland en Vlaamse zeehavens.

Gerard, ik bedoel zeegaand schip onder klasse, niet een zeebrief voor een jachtje, dat kan iedereen krijgen/kopen.

Verder ken ik jou scheepstype veel beter dan me nu nog lief is, wonen werken, bouwen,jaren lang en vele schepen. Maar dat hoef ik hier niet te verantwoorden of te verdedigen. Blijf jij bij jou visie, dan hoef ik er niet op te letten.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:04 #1562275

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Erikdejong schreef :
Calidris schreef :
Bijwerkings eisen:

REGULATION 27 - Nautical charts and nautical publications
Nautical charts and nautical publications, such as sailing directions, lists of lights,
notices to mariners, tide tables and all other nautical publications necessary for
the intended voyage, shall be adequate and up to date.
Wel op blijven letten: Regel 1.4 (op wie is dit van toepassing) staat dat OOK regel 27 door de vlagstaat bepaald mag worden voor schepen onder de 150 gt.

En wat is de status hiervan in Nederland? voor zover mij bekend conformeert NL overheid zich volledig aan het SOLAS, mogelijk weet jij de uitzonderingen op paier?
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 17:06 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:06 #1562276

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Jeroen-Pion schreef :
Erikdejong schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Is een niet gebrandmerkt schip/jacht iets wat onder de Nederlandse vlag vaart?
Draai het om: in Duitsland is registratie verplicht. Mag je er dan van uit gaan dat ieder jacht in Duitse wateren wat niet geregistreerd is in Duitsland dus geen Duits jacht is?
Nee dat is inderdaad niet zo.
Maar het is ook niet voor andersom, maar als je aanspraak wilt maken op "ik vaar onder Nederlandse vlag", dat ook ergens uit moet blijken.
Ik zou stellen dat ik niet onder Duitse vlag vaar en dan is het aan die Duitsers om te bewijzen, dat dat wel zo is. De bewijslast is dus niet aan mij maar aan hen. ;-)
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:09 #1562277

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Gerard schreef :
Ik zou stellen dat ik niet onder Duitse vlag vaar en dan is het aan die Duitsers om te bewijzen, dat dat wel zo is. De bewijslast is dus niet aan mij maar aan hen. ;-)

Onder Nederlandse vlag vaar je al onder Solas-V op zee, je moest dus al voldoen aan een hoop van die regels, dat bedenken zij niet opeens....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:11 #1562279

Zo werkt het juridisch niet Gerard .

Als een bv politie vaststelt en jij op dat moment NIET het tegendeel kunt bewijzen , dan stelt de politie dat gewoon vast .

Je kunt daarna alsnog beroep aantekenen, zij hoeven niets meer te bewijzen .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:14 #1562281

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Calidris schreef :
Gerard, ik bedoel zeegaand schip onder klasse,
Ja, je kunt het (jezelf en anderen) moeilijker maken dan nodig, maar de kwestie is vrij simpel of je met een schip op zee kunt/mag en weinig blijkt daarvoor (gelukkig) in de weg te staan.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:16 #1562282

Erikdejong schreef :
Jeroen-Pion schreef :
als je aanspraak wilt maken op " ik vaar onder Nederlandse vlag " Dat ook ergens uit moet blijken .
Ik zeg dit even uit mijn hoofd en kan het fout hebben (ik heb wel kadaster registratie namelijk, en nu even geen tijd om de IMO rgeels door te spitten). Maar volgens mij stelt het IMO ergens dat als de boot geen registratieplicht heeft en de eigenaar er voor kiest niet te registreren, dat de boot dezelfde nationaliteit (vlagstaat) heeft als de eigenaar van de boot. Nederland heeft geen registratieplicht, dus als de eigenaar een Nederlandspaspoort heeft dan is de boot ook Nederlands. tenminste, zo heb ik het ooit begrepen. Wil je een andere vlag op je boot hebben dan moet je in dat land registreren en dat is meestal ook gewoon mogelijk met een buitenlandspaspoort.

Dat kan de IMO vinden als ze dat al doen , maar dan blijkt weer dat de overheid het laatste woord heeft .

Ik kan rustig met één ongeregistreerd schip naar Spanje maar dan begint het gedonder, ik kan dan wel zeggen ; ja maar de IMO zegt NL geen registratie plicht , dus ik Nederlander boot ook Nederlands .


Zo zit de wereld niet in elkaar , helaas .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:17 #1562283

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Erikdejong schreef :
Jeroen-Pion schreef :
als je aanspraak wilt maken op " ik vaar onder Nederlandse vlag " Dat ook ergens uit moet blijken .
Ik zeg dit even uit mijn hoofd en kan het fout hebben (ik heb wel kadaster registratie namelijk, en nu even geen tijd om de IMO rgeels door te spitten). Maar volgens mij stelt het IMO ergens dat als de boot geen registratieplicht heeft en de eigenaar er voor kiest niet te registreren, dat de boot dezelfde nationaliteit (vlagstaat) heeft als de eigenaar van de boot. Nederland heeft geen registratieplicht, dus als de eigenaar een Nederlandspaspoort heeft dan is de boot ook Nederlands. tenminste, zo heb ik het ooit begrepen. Wil je een andere vlag op je boot hebben dan moet je in dat land registreren en dat is meestal ook gewoon mogelijk met een buitenlandspaspoort.
Dit klinkt zo logisch, maar doempredikers hebben daar (blijkbaar) een broertje aan dood.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:18 #1562284

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2224
Met interesse volg ik dit draadje. Maar begrijp ik het goed als je ingeschreven staat bij kadaster en onder Nederlandse vlag vaart je in Duitsland geen papieren kaarten te hebben? Of is dit te kort door de bocht?
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:20 #1562285

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
Calidris schreef :
Gerard schreef :
Ik zou stellen dat ik niet onder Duitse vlag vaar en dan is het aan die Duitsers om te bewijzen, dat dat wel zo is. De bewijslast is dus niet aan mij maar aan hen. ;-)
Onder Nederlandse vlag vaar je al onder Solas-V op zee, je moest dus al voldoen aan een hoop van die regels
Overdrijf niet zo. Zo'n hoop is dat niet.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:23 #1562287

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1767
alegria schreef :
Met interesse volg ik dit draadje. Maar begrijp ik het goed als je ingeschreven staat bij kadaster en onder Nederlandse vlag vaart je in Duitsland geen papieren kaarten te hebben? Of is dit te kort door de bocht?
Volgens mij raak je hier de kern, maar zelfs als je geen (scheeps)kadasterregistratie hebt, ben je gedekt door Solas V. Laat je dus niet gek maken door angsthazige doempredikers en blijf zelf logisch denken.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 17:25 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:26 #1562288

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2224
Dank voor je reactie. Ga ik gewoon blond mijn kadasterregistratie tonen.
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

(Papieren)kaart en logboek verplichting Duitsland 26 mei 2024 17:31 #1562289

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 28639
Gerard schreef :
Calidris schreef :
Gerard schreef :
Ik zou stellen dat ik niet onder Duitse vlag vaar en dan is het aan die Duitsers om te bewijzen, dat dat wel zo is. De bewijslast is dus niet aan mij maar aan hen. ;-)
Onder Nederlandse vlag vaar je al onder Solas-V op zee, je moest dus al voldoen aan een hoop van die regels
Overdrijf niet zo. Zo'n hoop is dat niet.

Ik heb de links gepost, internet stuk? Omdat ber in Nederland geen handhaving is op het water (zee), denkt iedereen dat het een 1 aprilgrap is.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 26 mei 2024 17:33 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl