Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Wat mag een hulp of sleepdienst kosten?

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 15:55 #662972

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Jeroen-pion schreef :
Vind het nog steeds te gek voor woorden dat je bijna voor alles wat beweegt een theorie en praktijk examen nodig hebt, zelfs voor een opblaas boot die 21km/h kan.

En zelfs dát begrijp je al niet.

veel lawaai, weinig wol
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:07 #662976

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Rob10 schreef :
Wel subsidie krijgen maar dan net doen of het er niet is? Jullie boot ligt niet in het boothuis maar het boothuis staat leeg als onroerend goed? En subsidie voor jullie communicatieapparatuur heeft niks met het varend bedrijf te maken? Het interesseert echt niemand hoor dat jullie subsidie krijgen. Goede zaak zelfs maar doe niet zo raar over die subsidie. Ik weet wel dat de KNRM daar heel stoer over doet maar de boel bedonderen is echt niet nodig.

Kom eens met cijfers, papieren, rapporten en links?

Of ben jij ook van veel lawaai en weinig wol.
Als je niet weet hoe de interne structuur van de KNRM in elkaar steekt, onthoudt je dan van commentaar....

Als een reddingboot, als erkende hulpverlenings instantie, door de overheid verstrekte C2000 apparatuur monteert, is dat dan subsidie? De installatie moest uit eigen zak van de KNRM en kost veel meer per schip dat het toestel. Wie wordt daar nu beter van?

Zo jammer hé...
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:11 #662977

WADnWIND schreef :
Rob10 schreef :
Wel subsidie krijgen maar dan net doen of het er niet is? Jullie boot ligt niet in het boothuis maar het boothuis staat leeg als onroerend goed? En subsidie voor jullie communicatieapparatuur heeft niks met het varend bedrijf te maken? Het interesseert echt niemand hoor dat jullie subsidie krijgen. Goede zaak zelfs maar doe niet zo raar over die subsidie. Ik weet wel dat de KNRM daar heel stoer over doet maar de boel bedonderen is echt niet nodig.

Kom eens met cijfers, papieren, rapporten en links?

Of ben jij ook van veel lawaai en weinig wol.
Als je niet weet hoe de interne structuur van de KNRM in elkaar steekt, onthoudt je dan van commentaar....

Als een reddingboot, als erkende hulpverlenings instantie, door de overheid verstrekte C2000 apparatuur monteert, is dat dan subsidie? De installatie moest uit eigen zak van de KNRM en kost veel meer per schip dat het toestel. Wie wordt daar nu beter van?

Zo jammer hé...

Uhhh jaarverslagen KNRM misschien? Daar staat ook in dat de KNRM er financieel goed voor staat, de directeur een normaal salaris krijgt en verder volgens mij gewoon goed bezig is.
Laatst bewerkt: 16 sept 2015 16:17 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:24 #662983

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Jeroen-pion schreef :
Het gaat om de hoofdlijnen en daar omheen zit een grijs randje, wat ruimte geeft om op dat moment af te wijken van het beleid.

De hoofdlijn is dat jij niet de wereld accepteert zoals die om je heen is.
Begin eens met de statuten te lezen van de KNRM voordat je zomaar dingen vindt en roept.
neem eens notie van het convenant tussen KWC en KNRM.
Verder is de KNRM een zelfstandige organisatie, die zelf bepaald wat hun doelstellingen zijn, daar hebben ze jou niet voor nodig.

In deze hele discussie draad komen geen professionele bergers voor, die hebben n.l. ook nooit problemen. Het toneelspel van verongelijkte lieden hier gaat alleen maar over de opportunisten met rubberboot.

"echte" bergers komen n.l. ook in aanmerking om een convenant te sluiten met het KWC, daar staat niets in de weg.

Misschien is het verstandig om het alleen bij feiten te houden en geen emotioneel gekrakeel.

De hoofdlijn in deze draad is dat je dus nooit zomaar hulp moet accepteren, zeker niet als de aanbieder geen prijs wil noemen.
Bij elke dienst in dit land is een prijs vooraf bekend of een tarief, dat is een bedrijf naar een particulier verplicht, tenzij duidelijk aantoonbaar anders afgesproken.

Een ander verhaal is dat de z.g. bergers die zich wel opwerpen als bedrijf, maar geen SI, IVW of Illende gekeurde schepen hebben. Ook de arbeidsomstandigheden tijdens werk van de werknemers kunnen wel eens in twijfel getrokken worden als mede bemannings eisen en bijbehorende keuringen. Ik zie erg weinig PBM's behalve (vaak oude) overlevingspakken.

Het zou best eens kunnen zijn dat een arbeids inpecteur het een uitdaging gaat vinden.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:32 #662987

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Wat ik niet begrijp, wanneer de hulp wat op zich laat wachten, zijn we dan niet meer in staat om een anker uit te gooien? Flink wat ketting en lijn moet je toch ook met minder weer redelijk op de plaats houden tot de redding nabij is. Of durven we niet het anker te gebruiken als de motor uitgevallen is en je ook niet kunt(= vaak durf) te zeilen? Wat doe je op het water eigenlijk wanneer je in een niet-nood situatie al aangewezen bent op hulp. Wat mij betreft moet er een redelijk hulploon gevraagd en betaald worden als anderen zich inzetten bij gevallen die met enige inventiviteit zelf uit de gevarenzone zouden kunnen komen.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:34 #662988

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Rob10 schreef :
Uhhh jaarverslagen KNRM misschien? Daar staat ook in dat de KNRM er financieel goed voor staat, de directeur een normaal salaris krijgt en verder volgens mij gewoon goed bezig is.

Een radio medische dienst is uit meewaren onder de hoede van de KNRM gekomen, maar heeft niet met redding te maken. Dat dat subsiedie krijgt is omdat de overheid dat in stand wil houden en de radio medische dient gratis is voor iedereen in de wereld. Het zat vroeger bij het noodlijdende Rode Kruis. Die hebben het gedumpt, waarna de KNRM zich ontfermt heeft over deze dienst.
Die overigens werkelijk een wereld beroemde reputatie heeft.

Subsidie is iets structureels, om het hoofd boven water te houden. Dat heeft de KNRM dus niet en kan daardoor hun eigen koers bepalen en zo o.a. bepalen dat ze hulp verlenen aan iedereen die er om vraagt.
Om eenmalige giften als subsidie aan te merken is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:40 #662989

WADnWIND schreef :
spijkers op laag water zoeken.

dat lijkt me iets voor een hongerige berggier zonder inkomen. Met de oudijzerprijs van tegenwoordig kan hij dan het hoofd nét boven water houden terwijl hij met zijn lange tenen naar die spijkers zoekt.

En dan komt de KNRM natuurlijk langs met een enorme magneet, een gesubsidieerde magneet zelfs!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:41 #662990

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14896
WADnWIND schreef :
De hoofdlijn in deze draad is dat je dus nooit zomaar hulp moet accepteren, zeker niet als de aanbieder geen prijs wil noemen.
Bij elke dienst in dit land is een prijs vooraf bekend of een tarief, dat is een bedrijf naar een particulier verplicht, tenzij duidelijk aantoonbaar anders afgesproken.

Dit zou iedereen in vet gedrukt voor ogen moeten hebben. Bovendien paniek is een slechte raadgever.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:42 #662992

Zoals ik al eerder zei, de knrm gaat niet reageren. heeft dus weinig zin deze discussie :dry:

Jugo laat zich uitdagen, maar het is volgens mij 'not done' dat de vrijwiligers in deze een mening hebben. En die kunnen dus beter ook maar niet reageren!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 16 sept 2015 16:43 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:43 #662993

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
Waterblok schreef :
Ik begrijp dat berger DL en de verzekering er wel uitkomen.
Als TS nog geen donateur is kan hij dan mooi aan de KNRM doneren.....

Ander off topic vraagstelling.
Ik ga altijd helpen als ik wat zie, met in Zeeland het risico dat ik Jan met zijn oranje rib het brood uit de mond stoot.
Mijn admiraal vind het niet altijd nodig meteen te gaan helpen.
De vraag is ben ik aansprakelijk als ik help en bijv. de mast van een gestrande meezeiler eraf trek?
Wie vergoed mijn schade bijv. doordat we elkaar licht raken bij overgeven van een lijn of zo?

Ik laat me er niet door weerhouden maar ik vraag het me wel af.

Op voorhand zou jouw admiraal gelijk over de muur gezet worden met zo'n houding ;)
Verder heb je wel een punt. Als jij schade aanricht bij het hulpbehoevende schip, zou de eigenaar of verzekering je aansprakelijk kunnen stellen. het wordt dan gelijk weer een touwtrekkerij, waarbij je de tegenpartij moet zien te overtuigen dat geen hulp verlenen tot nog véél grotere schade had kunnen leiden.

Zo is zelfs elke erkende hulpverlener vogelvrij als er persoonlijk leed zou ontstaan tijdens een actie. dat geldt ook voor ambulance personeel. Dit discussiepunt is erg "heet" in de maatschappelijke discussies.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:45 #662994

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14896
WADnWIND schreef :

Het zat vroeger bij het noodlijdende Rode Kruis. Die hebben het gedumpt, waarna de KNRM zich ontfermt heeft over deze dienst.

Mijn jaarlijkse donatie moet daar maar heen. Dan is het beter besteed ! Voelt stukken beter. :)
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:46 #662995

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
roozeboos schreef :
Zoals ik al eerder zei, de knrm gaat niet reageren. heeft dus weinig zin deze discussie :dry:

Jugo laat zich uitdagen, maar het is volgens mij 'not done' dat de vrijwiligers in deze een mening hebben. En die kunnen dus beter ook maar niet reageren!

Haha, dat denk je. Ik ga met een kwartier naar het boothuis, er wordt driftig mee gelezen, soms met kromme tenen. :laugh:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 16:46 #662996

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29140
3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :

Het zat vroeger bij het noodlijdende Rode Kruis. Die hebben het gedumpt, waarna de KNRM zich ontfermt heeft over deze dienst.

Mijn jaarlijkse donatie moet daar maar heen. Dan is het beter besteed ! Voelt stukken beter. :)

Zet het op je formulier!
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:00 #663000

WADnWIND schreef :
Rob10 schreef :
Uhhh jaarverslagen KNRM misschien? Daar staat ook in dat de KNRM er financieel goed voor staat, de directeur een normaal salaris krijgt en verder volgens mij gewoon goed bezig is.

Een radio medische dienst is uit meewaren onder de hoede van de KNRM gekomen, maar heeft niet met redding te maken. Dat dat subsiedie krijgt is omdat de overheid dat in stand wil houden en de radio medische dient gratis is voor iedereen in de wereld. Het zat vroeger bij het noodlijdende Rode Kruis. Die hebben het gedumpt, waarna de KNRM zich ontfermt heeft over deze dienst.
Die overigens werkelijk een wereld beroemde reputatie heeft.

Subsidie is iets structureels, om het hoofd boven water te houden. Dat heeft de KNRM dus niet en kan daardoor hun eigen koers bepalen en zo o.a. bepalen dat ze hulp verlenen aan iedereen die er om vraagt.
Om eenmalige giften als subsidie aan te merken is natuurlijk spijkers op laag water zoeken.

Ik ben het met alles wat je zegt eens, maar ik bekijk alleen de cijfers zoals door de KNRM gerapporteerd. Alleen de Marketing afdeling mag wel een schop onder de kont hebben: 2,1 miljoen uitgeven om 5,3 miljoen op te halen aan giften en donaties (nalatenschappen niet meegerekend). Maar ja ik heb er ook geen verstand van ;) Het grootste kapitaal van de KNRM zijn de vrijwilligers. Als die marktconform zouden worden betaald zou dat 80 miljoen extra kosten en dan zou de KNRM niet in de huidige vorm kunnen bestaan. Petje af dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:10 #663005

  • ron b
  • ron b's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3785
Het grootste kapitaal van de KNRM zijn de vrijwilligers. Als die marktconform zouden worden betaald zou dat 80 miljoen extra kosten en dan zou de KNRM niet in de huidige vorm kunnen bestaan. Petje af dus.

Kijk, nou komen we toch ergens ;) .
Delher 29 D'Helios

...hij wist zeker dat niemand anders dan de duivel die vlag op zee gestreken kon hebben......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:12 #663009

ron b schreef :
Het grootste kapitaal van de KNRM zijn de vrijwilligers. Als die marktconform zouden worden betaald zou dat 80 miljoen extra kosten en dan zou de KNRM niet in de huidige vorm kunnen bestaan. Petje af dus.

Kijk, nou komen we toch ergens ;) .

Het is eigenlijk erg modern: burenhulp, crowd sourcing, open source, participatiemaatschappij.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:16 #663012

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27532
Baasklusje schreef :
Het is eigenlijk erg modern: open source.

Hoei..!
Laatst bewerkt: 16 sept 2015 17:16 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:19 #663015

WADnWIND schreef :
roozeboos schreef :
Zoals ik al eerder zei, de knrm gaat niet reageren. heeft dus weinig zin deze discussie :dry:

Jugo laat zich uitdagen, maar het is volgens mij 'not done' dat de vrijwiligers in deze een mening hebben. En die kunnen dus beter ook maar niet reageren!

Haha, dat denk je. Ik ga met een kwartier naar het boothuis, er wordt driftig mee gelezen, soms met kromme tenen. :laugh:

gelezen jah, leuk. En nu eens even een reactie van de KNRM zelf!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:20 #663016

ron b schreef :
Het grootste kapitaal van de KNRM zijn de vrijwilligers. Als die marktconform zouden worden betaald zou dat 80 miljoen extra kosten en dan zou de KNRM niet in de huidige vorm kunnen bestaan. Petje af dus.

Kijk, nou komen we toch ergens ;) .

Zo is het wel. Ondanks alle stoere praatjes van alle geweldige schippers op dit forum zal iedereen de lieve heer op z'n knietjes danken als de KNRM komt opdraven als er echt stront aan de knikker is. Ik heb zelf ervaren hoe een hele moedige helikopterbemanning in het buitenland alles in het werk stelde om een zwaargewonde maat af te voeren (niet op zee)en daarmee veel erger heeft voorkomen. Dus mijn steun hebben ze.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 17:36 #663025

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4485
In de harde praktijk blijkt dat er soms wel samengewerkt kan worden/wordt door de KNRM met commerciële bergers, maar soms ook niet, vooral als de laatsten agressief optreden. Vorig jaar 9 augustus lagen wij op Vlieland, en waren tijdens een stevige storm getuige van twee noodgevallen, waar de KNRM en een commerciële berger bij waren betrokken. Ter illustratie mijn blogverslag, de gebeurtenissen volgend, gekluisterd aan de marifoon.

Op de windkaarten van 10:00 is te zien dat het op Vlieland het hardste waait van heel Nederland. De Brandaris meldt dan al windkracht 8 met uitschieters naar 9. In de loop van de middag druppelen via de marifoon op kanaal 2 (Brandaris) de eerste berichten over noodsituaties binnen. Op het puntje van de Vliehors is de 'Tigre' gestrand, gespot door een vliegtuig en een Vlielander op het strand. Het wordt een wedstrijd tussen de Vlielander reddingboot 'Graaf van Bylandt', de Texelse reddingboot 'Beursplein 5' uit de Cocksdorp en de 'Hurricane' van commerciële berger Noordgat. Dat alles is via AIS te volgen, de 'Bylandt' vertrekt als eerste, maar moet een omweg maken over een ondiepte halverwege Vlieland.
Eenmaal op volle zee als ze tegen de westerstorm inboksen, nemen ze snelheid terug. De Hurricane komt op volle snelheid achterna, en die vaart wel over de ondiepte. Als de Bylandt de hete adem van de Hurricane in z'n nek voelt, gaat ook bij hen het gas er weer vol op. Ze arriveren tegelijk bij de rampplek. De Beursplein 5 komt als laatste. We horen op de marifoon dat iedere boot een opstapper overzet, de Hurricane bovendien een pomp op het waarschijnlijk lekgeslagen zeiljacht. Als het schip is vlotgetrokken, stomen ze met z'n allen langzaam in oostelijke richting. In het verleden is dat wel eens anders gegaan, gingen de KNRMers en de commerciëlen elkaar met grof geweld te lijf. Later blijkt het konvooi gezamenlijk langzaam richting Harlingen te varen. (Naschrift : zie hier het verhaal op de KNRM site)

Hoe het is afgelopen hoor ik bij terugkomst van de reddingboot bemanning. Er was sprake van twee meldingen, een aan de zuidzijde van Vlieland en een aan de noordzijde. Later bleek het om een en dezelfde schip te gaan, iemand had noord en zuid door elkaar gehaald. De golven voor Vlieland waren angstaanjagend, volgens de opstapper die ik sprak wel 5 m hoog. De schipper van de gestrande zeilboot was alleen aan boord, en verdaagde door een navigatiefout op de Vliehors. De sleep is halverwege Harlingen door de 'Typhoon' overgenomen, de GvB heeft de onfortuinlijke schipper naar Harlingen gebracht, en is toen teruggekeerd naar Vlieland.

Intussen is het zeiljacht 'Blauwe Vlucht' in de Slenk bij de S18 boei aan de grond gelopen. We hoorden enige tijd daarvoor dat de Terschellinger reddingboot 'Arie Visser' voor een oefentocht is vertrokken, naar achteraf blijkt met gasten aan boord die ze nu eerst weer op Terschelling moeten afzetten. De 'Orca', ook van de beruchte commerciële redder Noordgat ruikt z'n kans en scheurt de haven van Terschelling uit, wat tot een hevige ruzie leidt met de snelboot 'Tiger', die de 'Orca' bijna doormidden vaart. De KNRM heeft een tijdlang een convenant gehad met Noordgat, maar heeft dat door een aantal incidenten opgezegd (zie hier). Maar hoe dan ook, de 'Orca' is als eerste ter plaatse bij het vastgelopen zeiljacht. Als de 'Arie Visser' dat hoort, melden ze binnen een kwartier ook ter plaatse te kunnen zijn. De schipper van het zeiljacht vraagt advies aan de Brandaris wiens diensten hij moet accepteren, de Brandaris antwoordt diplomatiek dat het de keuze van de te redden schipper is. Waarop de 'Blauwe Vlucht' meldt dat ze door de KNRM gered willen worden. De 'Orca' ligt inmiddels langszij, en bonkt door de golven heftig tegen het gestrande zeiljacht. Via de marifoon zijn we getuige van een woordenwisseling van de jachtschipper met de 'Orca', waarin duidelijk wordt dat hij niet van deze praktijken gediend is, waarna de 'Orca' het hazenpad kiest. Even later wordt het zeiljacht vlotgetrokken door de Arie Visser, en met een beschadigd roer op sleeptouw genomen naar Terschelling.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 18:07 #663033

We moeten ons niet druk maken of en wanneer de KNRM moet uitrukken. Hoe meer hoe beter. Ze zijn namelijk aan het oefenen voor die ene keer, die misschien nooit komt, dat ik aan de beurt ben, dat ik echt hulp nodig heb. En dan heb ik het liefst een goed op elkaar ingespeelde crew van de KNRM die vaak met elkaar oefent, die het hoofd koel houdt, die de situatie juist inschat, die zich kan aanpassen aan de situatie. Die de juiste dingen doet in de situatie. En natuurlijk hebben we allemaal de arrogantie dat het ons niet overkomt, dat wij altijd kalm blijven en de situatie meester zijn. Keep on dreaming. Niemand is onkwestbaar. Pas als het heel erg misgaat en de angst je bij de strot grijpt en je beseft dat je handelingen de komende 15 minuten allesbepalend worden, dan weet je uit welk hout je bent gesneden. En dan heb ik graag een goede crew standby.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 19:11 #663072

WADnWIND schreef :
Jeroen-pion schreef :
Vind het nog steeds te gek voor woorden dat je bijna voor alles wat beweegt een theorie en praktijk examen nodig hebt, zelfs voor een opblaas boot die 21km/h kan.

En zelfs dát begrijp je al niet.

veel lawaai, weinig wol

Nee klopt ik snap er helemaal niets van......en lezen is niet je sterkste kant, maar vlug een opmerking maken, waar van ik denk zo ga je niet met mede forumers om, of je het met ze eens bent of niet, maak jij wel even snel.

Aan gezien er BIJNA staat bij de tekst heb je een theorie en praktijk nodig, is dus bijna voor alles en dat is dus niet alles, beweegt is dus zeer breed begrip scooter boot etc

Vroeger kon je op een trekker scheuren, of bromfiets zonder wat dan ook......time line

Dus om een bootje van rubber die harder kan dan 20 km/h heb je dus iets nodig, en ik zeg niet theorie en of praktijk

Moelijk he echt lezen en nadenken hoe bedoeld degene die het schrijft........

Nee hoor gewoon lekker snel 'alla prive SBS6 en Facebook blond reageren...............

Succes
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 16 sept 2015 19:15 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 19:13 #663076

Rob10 schreef :
We moeten ons niet druk maken of en wanneer de KNRM moet uitrukken. Hoe meer hoe beter. Ze zijn namelijk aan het oefenen voor die ene keer, die misschien nooit komt, dat ik aan de beurt ben, dat ik echt hulp nodig heb. En dan heb ik het liefst een goed op elkaar ingespeelde crew van de KNRM die vaak met elkaar oefent, die het hoofd koel houdt, die de situatie juist inschat, die zich kan aanpassen aan de situatie. Die de juiste dingen doet in de situatie. En natuurlijk hebben we allemaal de arrogantie dat het ons niet overkomt, dat wij altijd kalm blijven en de situatie meester zijn. Keep on dreaming. Niemand is onkwestbaar. Pas als het heel erg misgaat en de angst je bij de strot grijpt en je beseft dat je handelingen de komende 15 minuten allesbepalend worden, dan weet je uit welk hout je bent gesneden. En dan heb ik graag een goede crew standby.
+1
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 19:15 #663077

Stationsschip in de West Zr. Ms. van Amstel hielp 25 mijl uit de kust van Aruba op verzoek van de Kustwacht Caribisch Gebied de Belgische zeilboot Mama Lucie. Het zeilschip, dat een maand geleden van Sint Maarten vertrok, had door de aanhoudende oostenwind averij opgelopen aan het roer, lichten, tuigage en zeilen. De giek was afgebroken. Toen de Van Amstel arriveerde werd de Mama Lucia al 3 dagen gesleept door catamaran Nera. Het fregat sleepte de Mama Lucie naar Aruba.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Wat mag een hulp of sleepdienst kosten? 16 sept 2015 19:17 #663078

Er staat wel degelijk theorie EN praktijk hoor, dat wil gewoon zeggen dat allebei noodzakelijk zijn maar ik vermoed dat je je gewoon vergist hebt in je enthousiasme. Kan iedereen gebeuren en als de gemoederen verhit geraken en iemand wordt in zijn eer gekrenkt omdat er wat af gedaan aan zijn waardevolle vrijwilligerswerk. Kan ik wel begrijpen ook, die gasten leveren heldenwerk, vergelijkbaar met vrijwillige brandweermensen. Dat verdient ons aller respect en bewondering.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl