Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: registratie vaartuigen

registratie vaartuigen 24 mei 2023 20:22 #1481754

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29209
JotM schreef :
Hou het er maar op dat de organisatie ook geen vriendjes met de Nederlandse overheid was.

www.ad.nl/binnenland/sea-watch...iepolitiek~ad63b73d/

Mja. Dat is niet een antwoord op de vraag die ik stelde.

Hoe kan een schip, waarvan de houder eerder het (Nederlandse) ICP heeft misbruikt (dat was toch de communis opinio, geloof ik?) in tweede instantie van de Nederlanse overheid een Zeebrief krijgen?

In ieder geval is daarmee het argument van de Zeebrief als enige optie om allerlei misbruik tegen te gaan wel van tafel.
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 07:11 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 24 mei 2023 21:47 #1481765

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1743
Binnen het beperkte kader van het forum met SMS achtige stijl van communicatie tussen geinteresseerden, maar niet altijd experts op alle relevante gebieden, past een inhoudelijke uitvoerige verhandeling aangasndecde situatie rond de SeaWatch3 niet.
Maar het staat een ieder vrij openbare bronnen te raadplegen en een studie aan te vangen.

De SW3 heeft het ICP niet misbruikt, net zomin als de aan de ketting gelegde zeilers in Italië. Maar het getoonde ICP was niet geschikt voor de door Italië vereiste papierwerk. Dat is geen misbruik, maar (on)bewust naief.

De SW3 heeft een registratie onder nederlandse vlag gekregen simpelweg omdat het voldeed aan de vereisten om die registratie te verkrijgen.

Er waren dan ook geen problemen met die registratie, maar met de veiligheid van vele opvarenden (schipbreukelingen) die langere tijd aan boord moesten verblijven omdat het schip de toegang tot havens geweigerd werd.

Op verzoek heeft NL als vlaggestaat zijn verantwoordelijkheid genomen door een inspectie in 2019 uit te voeren in de haven van Catania alwaar de SW3 afgemeerd was, op verzoek van italiaanse authoriteiten.

Een 69 pagina's groot rapport is zo te vinden op het www.
Er staan niet dat de registratie onjuist of ongeldig was. Problemen komen naar voren door grote aantallen mensen aan boord gedurende langere periode.

Een zin uit dit rapport is los van dit onderwerp wel vermakelijk:
SOLAS hoofdstuk V is door een hiaat in de Nederlandse wetgeving niet van toepassing op pleziervaartuigen.

Al met al heeft de geschiedenis van de SW3 niets te maken met het onderwerp registratie vaartuigen, althans niet meer dan dat ons schip ook geregistreerd is. En dat laatste zal jullie ook niet interesseren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 06:30 #1481780

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6555
Joop66 schreef :
holrobert schreef :
In het artikel:

‘’ Onder voorwaarden zijn wij het ermee eens, want het is onaanvaardbaar, dat je met je hobby in crimineel vaarwater terecht komt. Dus als een registratiesysteem effectief de georganiseerde misdaad kan helpen bestrijden, is daaraan mee werken een burgerplicht.’’

Naief, onder dat adagium zijn al heel veel maatregelen doorgevoerd die de vrijheid van een grote groep of zelfs een heel land aantasten ten behoeve van ‘veiligheid’ of ‘bestrijden criminaliteit’. Ik persoonlijk vind dat heel onaangenaam omdat meer en meer in de controle van de overheid belandt. Tel daarbij op dat de overheid een rupsje nooitgenoeg is en voila: een maatregel die niets gaat oplossen, veel geld kost en vrijheidsbeperkend werkt.

Naïef is een veel te klein woord voor een organisatie die dat criminele deel door wantstaltig slechte regels en administratie zelf voor een flink deel veroorzaakt heeft.

...als we nou eens beginnen met de decriminalisering van narcotica Dan blijft er al een stuk minder "georganiseerde misdaad" over?
In de kern is het gewoon handel die, omdat een overheid het als crimineel bestempelt en zo de prijzen opdrijft, lucratief is geworden.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 06:54 #1481789

TuuLeVi schreef :
... Dan blijft er al een stuk minder "georganiseerde misdaad" over?
In de kern is het gewoon handel die, omdat een overheid het als crimineel bestempelt en zo de prijzen opdrijft, lucratief is geworden.


Wat een onzin. Hard drugs zijn ontzettend schadelijk en verpest het potentieel van veel jongeren. Wat dit verder met registratie vaartuigen te maken heeft is niet duidelijk, begin anders een offtopic draadje met dit geneuzel.
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 06:56 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 07:07 #1481791

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29209
dehler31abc schreef :
TuuLeVi schreef :
... Dan blijft er al een stuk minder "georganiseerde misdaad" over?
In de kern is het gewoon handel die, omdat een overheid het als crimineel bestempelt en zo de prijzen opdrijft, lucratief is geworden.


Wat een onzin. Hard drugs zijn ontzettend schadelijk en verpest het potentieel van veel jongeren. Wat dit verder met registratie vaartuigen te maken heeft is niet duidelijk, begin anders een offtopic draadje met dit geneuzel.

Ja, laten we er een discussie van maken over de legalisering van hard-drugs!
Ook leuk omdat in dit draadje, in relatie tot registratie van boten, werd gesteld dat de overheid steeds meer inbreuk maakt op onze persoonlijke vrijheden. Maar de vrijheid om drugs te mogen gebruiken valt daar kennelijk buiten..

De kreet "wat een onzin" geeft blijk van een zeer beperkt blikveld. "Het potentieel van veel jongeren" kan evengoed worden aangetast door overmatig alcoholgebruik en dat laat de overheid gewoon gebeuren. at is dan zeker geen "onzin"?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 07:24 #1481793

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14606
los wat we er mee kunnen, klopt mijn stelling dat het gedoe vnl. is ontstaan door criminelen en vluchtelingen
(al dan niet dezelfden...)
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 07:26 #1481794

Wadloper schreef :

Dat de houder een auto-kentekenbewijs niet automatisch ook de eigenaar van de auto is, is inmiddels overtuigend aangetoond. Maar op dat kentekenbewijs staal wel heel duidelijk 'NL' en 'RDW'.
Dat kan toch weinig anders beteken dan dat het hier om een Nederlandse gaat

Fijn dat je iets geleerd hebt en nu weet dat een kentekenbewijs geen eigendomsbewijs is,

zeilersforum.nl/index.php/foru...wad?start=50#1480515

Houd dat leermoment vast en begrijp ook dat een auto geen boot / schip is en dat het begrip "nationaliteit " van een boot / schip anders is dan het kleurtje kentekenplaat op een auto en gebonden is aan internationale verdragen en daaruitvolgende verantwoordelijkheden. Dit is niet van toepassing op auto's.... Dat is ook al uitgebreid uitgelegd in dit draadje en andere. Of je het wilt begrijpen is natuurlijk een tweede maar je bent nooit te oud om te leren ;)

zeilersforum.nl/index.php/foru...en?start=125#1481573

Je hebt zelf meerdere malen geschreven dat je graag de invoering van een vaarbelasting zou zien. Daar is inderdaad een registratie van houderschap voor nodig (dat is dus geen eigendom, btw of boot nationaliteit document, wel een "kentekenbewijs" ). Houd het gewoon feitelijk en zeg dat dan.
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 07:37 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 07:37 #1481796

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3023
dehler31abc schreef :
Fijn dat je iets geleerd hebt [...]

Houd dat leermoment vast en begrijp [....]

Of je het wilt begrijpen is natuurlijk een tweede [...]

-STEUN DE BOEREN-

Door zo'n toonzetting zou je een hekel krijgen aan boeren, als je dat nog niet had.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 07:57 #1481804

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14606
in elk geval zowiezo aan dit soort "steun" betuigers

om te kotsen
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 08:15 #1481807

dehler31abc schreef :
TuuLeVi schreef :
... Dan blijft er al een stuk minder "georganiseerde misdaad" over?
In de kern is het gewoon handel die, omdat een overheid het als crimineel bestempelt en zo de prijzen opdrijft, lucratief is geworden.


Wat een onzin. Hard drugs zijn ontzettend schadelijk en verpest het potentieel van veel jongeren. Wat dit verder met registratie vaartuigen te maken heeft is niet duidelijk, begin anders een offtopic draadje met dit geneuzel.

Word eens wakker man (de term wakker worden moet je toch aanspreken)

'Why the war on drugs is a huge failure'

Laatst bewerkt: 25 mei 2023 08:16 door Accountopverzoekverwijderd16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 08:33 #1481812

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29209
sy helios schreef :
los wat we er mee kunnen, klopt mijn stelling dat het gedoe vnl. is ontstaan door criminelen en vluchtelingen
(al dan niet dezelfden...)

Voor de economische vluchtelingen is ook een oplossing, maar dan moet je energie steken in de relatie met de landen waar ze vandaan komen. Vaak gaat het om kostwinners die door de familie worden uitgezonden om in Europa geld te verdienen en op die manier op afstand hun noodlijdende familie te onderhouden.

Het geld dat ze naar huis sturen kan ook helpen de economie in het thuisland te stimuleren. Als je de regeringen van die thuislanden zover kan krijgen dat ze met de Europese landen willen samenwerken om dergelijk verkeer van mensen en geld te reguleren dan kan het voor zowel Europa, dat kampt met een tekort aan arbeidskracht, als voor de ontwikkelingslanden voordeling uitpakken.

Het beleid beperken tot aan de grenzen tegenhouden en/of terugsturen is tot mislukken gedoemd. Het is ook van een grenzeloos egoïsme. We gaan niet wegkomen met het in grote armoede laten leven van een aanzienlijk deel van de wereldbevolking, terwijl we onszelf in weelde blijven wentelen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 09:43 #1481835

Ronaldl schreef :
Binnen het beperkte kader van het forum met SMS achtige stijl van communicatie tussen geinteresseerden, maar niet altijd experts op alle relevante gebieden, past een inhoudelijke uitvoerige verhandeling aangasndecde situatie rond de SeaWatch3 niet.
Maar het staat een ieder vrij openbare bronnen te raadplegen en een studie aan te vangen.

De SW3 heeft het ICP niet misbruikt, net zomin als de aan de ketting gelegde zeilers in Italië. Maar het getoonde ICP was niet geschikt voor de door Italië vereiste papierwerk. Dat is geen misbruik, maar (on)bewust naief.

De SW3 heeft een registratie onder nederlandse vlag gekregen simpelweg omdat het voldeed aan de vereisten om die registratie te verkrijgen.

Er waren dan ook geen problemen met die registratie, maar met de veiligheid van vele opvarenden (schipbreukelingen) die langere tijd aan boord moesten verblijven omdat het schip de toegang tot havens geweigerd werd.

Op verzoek heeft NL als vlaggestaat zijn verantwoordelijkheid genomen door een inspectie in 2019 uit te voeren in de haven van Catania alwaar de SW3 afgemeerd was, op verzoek van italiaanse authoriteiten.

Een 69 pagina's groot rapport is zo te vinden op het www.
Er staan niet dat de registratie onjuist of ongeldig was. Problemen komen naar voren door grote aantallen mensen aan boord gedurende langere periode.

Een zin uit dit rapport is los van dit onderwerp wel vermakelijk:
SOLAS hoofdstuk V is door een hiaat in de Nederlandse wetgeving niet van toepassing op pleziervaartuigen.

Al met al heeft de geschiedenis van de SW3 niets te maken met het onderwerp registratie vaartuigen, althans niet meer dan dat ons schip ook geregistreerd is. En dat laatste zal jullie ook niet interesseren.

SW3 heeft het ICP zeker wel misbruikt , dat begint al bij het feit dat het ICP oorspronkelijk was bedoeld voor pleziervaartuigen , en niet voor een groot motorschip als de SW3 .

Dat wisten de "criminelen" van de SW3 zelf ook wel , als men het schip onder de officiele Nederlandse vlag zouden laten varan met de zeebrief van ILENT waren er veel meer eisen gesteld aan het schip. Omdat iedere "gek" een ICP kon aanvragen en er eigenlijk nergens naar en om gevraagd hebben ze deze ook gekregen.

Dus om te beweren "ze hebben het ICP niet misbruikt " is nogal iets , ze hebben het willens en wetens misbruikt als criminele organisatie . Dat de Italianen vervolgens zo hebben opgetreden toen dat bleek is niet meer dan lovend te noemen.
Immers als het een organisatie zou zijn die alles volgens de regeltjes en lettertjes van de wet zouden willen doen zouden ze al helemaal geen ICP aanvragen en daar mee stellen dat ze een Nederlands schip zijn .

Dit geeft dus al prima in een notendop aan hoe criminelen het ICP hebben misbruikt , en daar zijn de zeilertjers met alle goede intentsies en bedoelingen de dupe van . Nou ja als je meer waarde hecht en toekent aan iets wat primair nooit zo bedoeld is .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 09:56 #1481837

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14606
Wadloper schreef :
sy helios schreef :
los wat we er mee kunnen, klopt mijn stelling dat het gedoe vnl. is ontstaan door criminelen en vluchtelingen
(al dan niet dezelfden...)

Voor de economische vluchtelingen is ook een oplossing, maar dan moet je energie steken in de relatie met de landen waar ze vandaan komen. Vaak gaat het om kostwinners die door de familie worden uitgezonden om in Europa geld te verdienen en op die manier op afstand hun noodlijdende familie te onderhouden.

Het geld dat ze naar huis sturen kan ook helpen de economie in het thuisland te stimuleren. Als je de regeringen van die thuislanden zover kan krijgen dat ze met de Europese landen willen samenwerken om dergelijk verkeer van mensen en geld te reguleren dan kan het voor zowel Europa, dat kampt met een tekort aan arbeidskracht, als voor de ontwikkelingslanden voordeling uitpakken.

Het beleid beperken tot aan de grenzen tegenhouden en/of terugsturen is tot mislukken gedoemd. Het is ook van een grenzeloos egoïsme. We gaan niet wegkomen met het in grote armoede laten leven van een aanzienlijk deel van de wereldbevolking, terwijl we onszelf in weelde blijven wentelen.

even beside topic;
gister projectbezoek, ombouw heel groot kantoor gebouw, gaat XXX kosten, voor 700 goudzoekers (jonge mannen, N-Afr), over 1 jaar moet de renovatie weer teruggedraaid worden. Weer X kosten. En dat ze geld sturen; ilusie.... Doel is familie 8+ over te laten komen. Hoeveel 100.000 wil je er nog? Maar als je dit een goed doel vind, voel je er tevreden bij
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 10:12 #1481845

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5644
Over belastingdruk:
Alleenstaand, geen eigen woning salaris 375.000 netto 53% 47% belasting.
Hypotheekrenteaftrek levert deze belastingbetaler 49,5% op....

ZZP-er betaalt Zvw 5,43% plus inkomstenbelasting 36,93% of (49,5% of 19,03% hoog of laag inkomen)
ZZP-er heeft de ondernemersaftrekken waardoor belastingdruk veel lager uitvalt.

En dan nog Btw, WOZ enz.
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 10:13 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 10:35 #1481848

Heren, nogmaals, zo moeilijk is het niet:

Zelfs als er geen misbruik van het ICP zou zijn geweest zou je in landen zoals Italië officieel aan de ketting gelegd kunnen worden. Simpelweg omdat je met een niet -door-dat-land- erkend document rondvaart. Sommige landen gedogen het ICP, dat is fijn, maar geeft wel het risico dat zo'n land van de een-op-andere dag kan besluiten om het niet meer te gedogen of dat een ambtenaar het je toch lastig maakt.

Het ICP bestaat voornamelijk voor internationale pleziervaart door binnenwateren. Het is in het leven geroepen door de "The Working Party on Inland Water Transport".

En hier wordt steeds het watersportverbond aangehaald, maar er zijn momenteel 2 ICP uitgevende partijen in Nederland die beide het aanvraagproces hebben moeten aanscherpen:
Koninklijke Nederlandse Watersport Verbond (KNWV) at Bunnik
Koninklijke Nederlandse Motorboot Club (KNMC) at Utrecht.

Altijd leuk dat vingerwijzen, maar het feit blijft dat iedereen die met het ICP landen aandeed die niet officieel het ICP erkennen al dan niet bewust een risico nemen. Net als de vaarregels zijn schippers mij inziens verantwoordelijk om deze regels eigen te maken en een keuze te maken: niets, ICP, zeeregistratie+zeebrief of binnenvaartregistratie+eigendomscertificaat (ja dat is er ook nog).

In Noord-Europa is er door het misbruik van het NL ICP helemaal niets veranderd. Frankrijk heeft bij het tekenen van het verdrag in 1988 expliciet aangegeven ICP niet geldig te zien voor Franse kustwateren. Dat er soms nog een ICP werd gedoogd bij een controle is geluk hebben dat je de juiste persoon tegen het lijf bent 'gevaren'.


---

Los daarvan vind ik de kosten voor een zeeregistratie+zeebrief en binnenvaartregistratie+eigendomscertificaat vrij hoog inderdaad. Van de andere kant betaal ik voor mijn auto ~€2100,- wegenbelasting per jaar en voor de boot niets.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 10:38 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 11:51 #1481868

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29209
sy helios schreef :
En dat ze geld sturen; ilusie.... Doel is familie 8+ over te laten komen. Hoeveel 100.000 wil je er nog?

Als je een formele regeling treft met de regering van het land waar ze vandaan komen, kun je dat laten overkomen van de familie effectief uitsluiten. Het doel is namelijk werk met werk te maken. De economie van het land van herkomst moet er ook voordeel van hebben. Dat voordeel komt er niet als de regeringen van de landen van herkomst iedereen laten vertrekken en het verdiende geld in Europa blijft.

Wat het laatste betreft: echte vluchtelingen (Syriėrs, Iraniėrs en anderen die in hun eigen land hun leven niet zeker zijn) moeten we gewoon veiligheid bieden en dus asiel verlenen.

Iedereen die hier binnenkomt moet perspectief worden geboden. We komen op alle fronten handen te kort. Schakel allerlei formele barriėres uit of schort ze op en zorg dat ze op korte termijn aan het werk kunnen.
Laatst bewerkt: 25 mei 2023 11:55 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 12:36 #1481885

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6385
Wadloper schreef :
sy helios schreef :
los wat we er mee kunnen, klopt mijn stelling dat het gedoe vnl. is ontstaan door criminelen en vluchtelingen
(al dan niet dezelfden...)

Voor de economische vluchtelingen is ook een oplossing, maar dan moet je energie steken in de relatie met de landen waar ze vandaan komen. Vaak gaat het om kostwinners die door de familie worden uitgezonden om in Europa geld te verdienen en op die manier op afstand hun noodlijdende familie te onderhouden.

Het geld dat ze naar huis sturen kan ook helpen de economie in het thuisland te stimuleren. Als je de regeringen van die thuislanden zover kan krijgen dat ze met de Europese landen willen samenwerken om dergelijk verkeer van mensen en geld te reguleren dan kan het voor zowel Europa, dat kampt met een tekort aan arbeidskracht, als voor de ontwikkelingslanden voordeling uitpakken.

Het beleid beperken tot aan de grenzen tegenhouden en/of terugsturen is tot mislukken gedoemd. Het is ook van een grenzeloos egoïsme. We gaan niet wegkomen met het in grote armoede laten leven van een aanzienlijk deel van de wereldbevolking, terwijl we onszelf in weelde blijven wentelen.

Goed gezien en helemaal mee eens. Verbeter de Wereld door te beginnen bij jezelf. Maar hier op ZF viert de slogan "Ikke ikke en de rest kan stikke"de mening van meerderheid. Zie ook het draadje over gedrag bij de sluizen.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 12:42 #1481890

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14606
verbeter de wereld etc,
niets mis mee en
klinkt weer mooi en lief
maar daar is nog geen conflict mee opgelost of ooit een oorlog mee gewonnen

ik voorspel, gaat zo door en het wordt een tsunami
draai het om, weerleg eens waarom niet


maar misschien weer (beter) onTopic
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:00 #1481894

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6385
We hebben hier natuurlijk allemaal boter op ons hoofd en leven in weelde, we kunnen er zelfs een bootje van varen. Dan roepen dat die arme stumpers uit volkomen uitzichtloze situaties hier niet welkom zijn is wat mij betreft volkomen misplaatst. We kunnen ze beter een beetje helpen.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:12 #1481895

Jutter schreef :
We hebben hier natuurlijk allemaal boter op ons hoofd en leven in weelde, we kunnen er zelfs een bootje van varen. Dan roepen dat die arme stumpers uit volkomen uitzichtloze situaties hier niet welkom zijn is wat mij betreft volkomen misplaatst. We kunnen ze beter een beetje helpen.

Geef dan het goede voorbeeld en neem er een paar in huis en laat ze medelen in je leven vol met weelde en pracht en geef ze een toekomst ! Niets houd je tegen volgens de wet .
Zelfs al gaat iedereen dat doen zie ik niet waar we die 4 miljard and still counting "arme stumpers" gaan laten in oa Nederland ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:32 #1481901

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6385
We moeten ze gewoon opnemen in onze maatschappij. Laten werken en opleiden voor de functies waar grote behoefte aan is. Ze moeten wel meedoen. We moeten af van de angst die gezaaid wordt door Wilders en Baudet.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:46 #1481906

  • Ronaldl
  • Ronaldl's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1743
@OldsailorKlaus:
Kijk in de resolutie aangaande het ICP en lees de definitie bij artikel 1 (b), daar kan ook een groot motorschip onder vallen.

Ook IlenT heeft aan dit schip een Zeebrief verstrekt, dus ook hier geen problemen. Schip voldoet aan de regels. Ook bij controle door IlenT.

Iedereen ook in Italie mag een ICP aan boord hebben. Net zoals een boek van Pietje Bell. Maar beide zijn in Italie niet geldig als registratie document.
Dat ligt niet aan dat ICP of boekje.

Daar ik de kapitein niet ken noch gesproken heb, kan ik over zijn intenties geen uitspraken doen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:56 #1481909

Ronaldl schreef :
@OldsailorKlaus:
Kijk in de resolutie aangaande het ICP en lees de definitie bij artikel 1 (b), daar kan ook een groot motorschip onder vallen.

Ook IlenT heeft aan dit schip een Zeebrief verstrekt, dus ook hier geen problemen. Schip voldoet aan de regels. Ook bij controle door IlenT.

Iedereen ook in Italie mag een ICP aan boord hebben. Net zoals een boek van Pietje Bell. Maar beide zijn in Italie niet geldig als registratie document.
Dat ligt niet aan dat ICP of boekje.

Daar ik de kapitein niet ken noch gesproken heb, kan ik over zijn intenties geen uitspraken doen.

Maar ik heb het over een plezier vaartuig de SW3 was niet bezig als pleziervaartuig en zodoende illegaal met het ICP .
Dan zijn er voor een groot motorschip als de SW3 nog veel meer regelementen van toepassing waaruit per definitie al blijkt dat ze nooit kunnen varen met een ICP . Dat wisten ze zelf ook wel.

Dat ze de boel nu wel op orde hebben wil niets zeggen , er zijn talloze bedrijven die steevast de boel niet op orde hebben en marchaanderen in het eigenbelang met de regels , ILENT moet een zeebrief afgeven op het moment dat er niets is waardoor ze hem niet af hoeven te geven .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 13:57 #1481911

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14606
Jutter schreef :
We moeten ze gewoon opnemen in onze maatschappij. Laten werken en opleiden voor de functies waar grote behoefte aan is. Ze moeten wel meedoen. We moeten af van de angst die gezaaid wordt door Wilders en Baudet.

de woonruimte voor nog een 500.000 moet geen probleem zijn
toch?

keep on dreaming
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

registratie vaartuigen 25 mei 2023 14:22 #1481920

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6385
Er zitten vast wel bouwvakkers bij.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.188 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl