Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Zeilen/zeilmakers discussie

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 13:19 #891941

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
brambo schreef :
Nederlandse zeilmakers ? Zijn die er nog ?

Het zijn zeilen verkooppunten geworden van bijna allemaal in het buitenland vervaardigde zeilen. Vandaar dat er zoveel "zeilmakers" langskomen.

De ontwerpen ? Komen gewoon uit een standaard zeilontwerp programma op de computer in combinatie met een zeilen snijplotter.

De "zeilmaker" nieuwe stijl doet alleen het opmeten.

Echt? Lijkt me een discussie waard!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 13:22 #891942

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16718
De "zeilmaker" nieuwe stijl doet alleen het opmeten.
Beetje meer of minder twist natuurlijk niet te vergeten :)
Laatst bewerkt: 17 nov 2017 13:23 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 15:09 #891960

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7500
Zelfs North Sails is uit Antwerpen vertrokken. Nu, voor zover ik weet, is er alleen nog een verkoopafdeling.

Hoeveel zeilmakers van moderne jachtzeilen zijn er nog over in Nederland ? Zeilmakers die alles zelf doen.

Logisch dat al de "zeilmakers" die op de Mets langs komen, alleen maar geinteresseerd zijn in de prijs.

Jammer allemaal, maar zo gaat het op veel terreinen.

Bram
Laatst bewerkt: 17 nov 2017 15:24 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 15:31 #891964

Als nauw betrokken bij een door jou zo beschimpte “zeilmaker” ben ik het met je eens dat er van dat soort zeilmakers zijn, maar roerend oneens dat dat de norm is

Juist North os al tientallen jaren een zeilzakkenschuiver en maakt evenzolang slechts zelden een zeiltje in het land van verkoop. Als andere zeilmakers hun klant dienen door slim en effectief de juiste kwaliteit voor een betere prijs te leveren is het in een keer ongehoord, want geen north of quantum.

Er zitten wat schimmige bedrijven tussen, maar zeilen is emotie en je hebt snel genoeg door of je met een vakman praat of een gehaaide marketeer. Dat die vakman her en der wat uitbesteed heeft geen relatie met de wijze waarop hij kwaliteit borgt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:21 #891997

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Juist Bas.

Ik vraag me echt af waarom uitbesteden in werkelijk iedere branche wel geaccepteerd wordt. De bouw bijvoorbeeld, er is hoegenaamd geen aannemer die zelf een dak timmert, loodgiet, stuct, elektra aanlegt, schildert en weet ik wat al niet meer doet.

Maar een zeilmakerij mag dat niet, want dan kan het geen vakman zijn en is het een dozenschuiver. Een zeilmaker kan het in principe zelf en kan daarom een goed advies aan zijn klant geven.
Dat hij niet alles zelf doet, is om economische redenen. Zijn klant wil dat namelijk niet geheel betalen.
Dat is een feit en komt doordat goedkopere aanbieders in het buitenland produceren en dus een "betere" aanbieding doen.
Ook de nog in nederland producerende zeilmakers zien noodzaak om voor de cruising zeilen uit te wijken naar het buitenland. Is geen geheim hoor.

En over dat ontwerpen....succes! Toch apart dat er goedkope Chinese zeilmakers zijn die een ontwerper in het westen inhuren omdat het toch iets minder simpel is als hier geschetst...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:26 #892001

Jedre schreef :
De bouw bijvoorbeeld, er is hoegenaamd geen aannemer die zelf een dak timmert, loodgiet, stuct, elektra aanlegt, schildert en weet ik wat al niet meer doet.

Op een gebouw heb je jaren garantie, tot 20 jaar voor sommige gebreken.
Doen zeilmakers dat ook?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:27 #892002

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Is dat een criterium voor uitbestedeb dan?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:31 #892004

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
Baasklusje schreef :
Op een gebouw heb je jaren garantie, tot 20 jaar voor sommige gebreken.
Doen zeilmakers dat ook?

Je hebt zelf meerdere zeilen gekocht, zo geef je aan. Dan weet je het antwoord toch? En, zat er garantie op?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:31 #892006

Jedre schreef :
Is dat een criterium voor uitbestedeb dan?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Er is 1 eindverantwoordelijk, de aannemer. En die heeft een hele reeks garanties te leveren, sommige dingen 1 jaar, andere 2, 5, 10 en zelfs 20 jaar. Dat is duidelijk geregeld. En daarom kan uitbesteden, want de aannemer levert de garantie.

Ik heb 3 keer een huis laten bouwen, en heb gemerkt dat het werkt.
Toen ik mijn nieuwe zeilen na 1 seizoen even terugbracht naar de zeilmaker voor een paar heel kleine correcties kreeg ik een rekening van bijna 300 eur. Na enig gedoe werd dat ongeveer gehalveerd.
Dat noem ik geen garantie.....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:36 #892009

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
Baasklusje schreef :
Toen ik mijn nieuwe zeilen na 1 seizoen even terugbracht naar de zeilmaker voor een paar heel kleine correcties kreeg ik een rekening van bijna 300 eur. Na enig gedoe werd dat ongeveer gehalveerd.
Dat noem ik geen garantie.....

Na 1 jaar zijn je zeilen niet meer nieuw maar 1 jaar oud. Als de 'kleine correcties' (??) noodzakelijk zijn omdat het zeil niet correct is gemaakt door de zeilmaker, dan is dat garantie. En ja, de verkoper is altijd de partij die de garantie geeft, is wettelijk geregeld.

Normaliter wacht een klant dan ook geen jaar met terugkomen.. maar meldt hij onvolkomenheden direct aan de zeilmaker. Verder hebben de meeste zeilmakerijen een garantie van 1 tot 4 jaar op zeilen. Ik geef 4 jaar..

Garantie echter niet verwarren met verzekering..

Overigens zegt North Sails wel: "Small bumps, wrinkles and leech hooking are still part of the characteristics of any sail. While North Sails makes perhaps the smoothest sails in the world, it cannot guarantee perfect smoothness across the entire sail. "

Wellicht zat daar je issue en moest je betalen?
Laatst bewerkt: 17 nov 2017 17:46 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 17:39 #892012

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7500
Ho, ho ik beschimpt niemand. Stel alleen vast dat veel zeilmakers niets anders zijn dan verkoopkantoren soms ook nog met een Nederlandse merknaam.

Bezit zelf zeilen van nederlands fabrikaat en ben daar zeer tevreden over. Maar heb inmiddels vernomen dat deze zeilmaker nu ook zaken uitbesteed in het verre buitenland.

North heeft al geruime tijd geen zeilmakerij meer in Belgie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 18:32 #892030

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Vandaag kreeg ik een 1 jaar oud zeil binnen met een schavielplek in de uv strook door een later geplaatste radar. Ben ik verantwoordelijk. Nee.
Die man krijgt van mij een reparatie en een extra patch op die plek. Kosteloos, is service
Misschien licht het dan meer aan je leverancier dan aan de zeilmakerij in het algemeen?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 18:36 #892031

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Ik stel dat elk serieus bedrijf gepaste garantie en servivmce verleent. Daarbij is er een relatie tussen omzet per product en realistische kosten op garantie en service

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 17 nov 2017 18:40 #892032

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
Jedre schreef :
Die man krijgt van mij een reparatie en een extra patch op die plek. Kosteloos, is service
Misschien licht het dan meer aan je leverancier dan aan de zeilmakerij in het algemeen?

De meeste zeilmakers staan er wel zo in, denk ik. Al had je hier ook gewoon een bedrag mogen vragen voor je bewezen diensten.
Zie hier ook direct het 'probleem' van 'dozenschuivers zonder loft/zeilmakerij'. Die kunnen die service niet geven, of in ieder geval niet zelf geven. Uit ervaring weet ik dat klanten dit toch wel graag zien. Een zeil koop je en als er iets is, garantie of niet, wil je bij je zeilmaker terecht kunnen. Ik sprak op de METS met Prime Sails.. uit Duitsland. Niet in een functie, gewoon zeilmaker tot zeilmaker. Die zijn ook tot die conclusie gekomen op een gegeven moment. Verkopen of "dozen schuiven" gebeurt eigenlijk zelden.. dat is meer een leuke manier van vertellen. Ik ken er eigenlijk maar heel weinig de dat exact zo doen. De meeste hebben toch echt nog wel een loft voor service of afwerking. Gek genoeg zijn het soms bepaalde grote merken die indd alleen met verkoopkantoor werken. En ik weet ook hoe zij de service inregelen.. :woohoo: :whistle: :whistle:

Maar voor elke dozenschuiver in spe, wij zijn ook zo'n b2b zeilmaker die diensten en designs aan heel veel andere zeilmakers in de wereld biedt. Van US tot China (yep, omgekeerd dus.. ) tot Rusland tot UK etc. Nu ruim 3800 design gemaakt voor derden, wat heeft geleid tot 6x WK winst, en 2x EK winst herleidbaar (ohjee, dat is vast weer ongepaste trots.. ach, het zei zo..). En dus veel meer verlorens.. :laugh: :laugh:
Dus tja, ik weet wel hoe het werkt denk ik. Al leveren wij voornamelijk de high end wedstrijdzeilen. Dan kom je weer niet zo snel bij dozenschuivers terecht. Maar goed, ze zitten er tussen. Je ziet nu ook rigging bedrijven die zeilen verkopen, of watersportwinkels.
Laatst bewerkt: 17 nov 2017 19:59 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 07:05 #892421

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Baasklusje schreef :
Toen ik mijn nieuwe zeilen na 1 seizoen even terugbracht naar de zeilmaker voor een paar heel kleine correcties kreeg ik een rekening van bijna 300 eur. Na enig gedoe werd dat ongeveer gehalveerd.
Dat noem ik geen garantie.....
vriend laat zijn 2 jaar oude genua zien en daar zijn over de hele lengte scheuren te zien. Lijkt op zwak doek. Zijn andere genua, 10jr oud, heeft dit niet. Voorzichtige conclusie dat er toch iets niet goed is aan het zeil, hetgeen door een bekende zeilmaker ook wordt bevestigd. De leverende zeilmaker komt niet verder dan zeggen dat de reparatie geld gaat kosten. Op de houding is wel wat af te dingen.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 07:28 #892426

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
Gregor schreef :
Baasklusje schreef :
Toen ik mijn nieuwe zeilen na 1 seizoen even terugbracht naar de zeilmaker voor een paar heel kleine correcties kreeg ik een rekening van bijna 300 eur. Na enig gedoe werd dat ongeveer gehalveerd.
Dat noem ik geen garantie.....
vriend laat zijn 2 jaar oude genua zien en daar zijn over de hele lengte scheuren te zien. Lijkt op zwak doek. Zijn andere genua, 10jr oud, heeft dit niet. Voorzichtige conclusie dat er toch iets niet goed is aan het zeil, hetgeen door een bekende zeilmaker ook wordt bevestigd. De leverende zeilmaker komt niet verder dan zeggen dat de reparatie geld gaat kosten. Op de houding is wel wat af te dingen.

Je kan aan een zeil heel goed aflezen wat er - met bijna zekerheid - is gebeurd. Ik weet uit ervaring dat het niet moeilijk is een zeil schade toe te brengen.. soms ook onbewust en altijd onbedoeld (daar zit al een moeilijkheid wat betreft waarheidsvinding) Een zeil is prijzig en daarom snap ik dat de eigenaar van het zeil alsook de zeilmakers het liefst zien dat zij geen schuld hebben. Als het aan t materiaal ligt is via rolnummer van doek te achterhalen wie er dan nog meer problemen zouden moeten hebben. En vaak zie je dan toch echt dat zeilen van dezelfde rol geen enkel probleem laat zien (membraan is nog makkelijker). Wat niet wegneemt dat materiaal niet OK kan zijn. Dat merk je dan echter heel snel, niet pas na twee jaar, in de enkele gevallen mij bekend. Het komt echt zelden, zeer zelden voor dat materiaal een issue is dat tot schade komt, zoals jij sumier beschrijft. Blijft altijd vervelend, dit soort zaken. Maar als je de enige bent die schade ervaart.. dan is het wel een moeilijk verhaal om vol te houden. Maar goed, ben dan ook wel benieuwd naar het soort schade dat er is vastgesteld (je omschrijving is te sumier voor mij, maar ik heb dan ook bovengemiddelde interesse.. leerzaam zo een zaak). En ook kan ik zeggen dat er genoeg zeilers zijn die een zeil, ongeacht type doek of merk, na 1 of 2 jaar totaal gesloopt hebben. Dat is GEEN zeldzaamheid. Ook geen issue meestal, men weet wat er dan fout is gegaan en zegt dat ook.

En tja, houding.. ook al een moeilijk punt. Evenals een 'bekende zeilmaker' er naar laten kijken. Kan maar 1 advies geven: probeer er gezamenlijk uit te komen door elkaars standpunten niet direct te niet te doen. Succes! PS: welk materiaal hebben we het hier over?
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 07:45 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 07:54 #892431

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14818
Wat Gregor en Baasklusje beschrijven zijn voorbeelden om te illustreren wat de gangbare garantie praktijk in deze sector is. Zo kan ik er ook wel enige voorbeelden toevoegen. Het gaat in deze niet om de individuele gevallen diepgaand te behandelen maar om het grotere plaatje.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 07:55 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 08:02 #892436

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
3Noreen schreef :
Wat Gregor en Baasklusje beschrijven zijn voorbeelden om te illustreren wat de gangbare garantie praktijk in deze sector is. Zo kan ik er ook wel enige voorbeelden toevoegen. Het gaat in deze niet om de individuele gevallen diepgaand te behandelen maar om het grotere plaatje.

Grappig, ik herken er juist niets in. Maar heb dan ook pas 1x een garantie claim gehad... Zoals aangegeven, komt zelden voor. Ik ben in ieder geval geen ervaringsdeskundige.. En in mijn enkele geval heb ik zonder moeite nieuwe geleverd (18k.. euro's) terwijl oorzaak wat mij betreft bij klant lag. Maar discussie ga je bij goede klant niet tot op het bot aan. Je maakt je punt, en zoekt naar oplossingen. In mijn geval dacht ik, ach.. komt nooit voor dus laat ik nu niet moeilijk doen. En ik leefde ook wel mee met zijn verhaal (of dat verhaal, achteraf, stand heeft gehouden laat ik maar even in het midden. Kan wel zeggen, t is een leermoment voor mij geweest).

Blijkbaar moet ik veel 'strenger' worden.. om meer naar de gemiddelde ervaring toe te gaan. Goed om te weten.

Overigens kun je dit soort zaken alleen maar diepgaand behandelen, vind ik. Oppervlakkig is vaak te makkelijk en snel te populistisch. Dat zou niemand willen.
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 08:12 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 08:11 #892437

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14818
Op individuele gevallen ingaan leid onvermijdelijk tot naming and shaming terwijl de betreffende bedrijven niet deelnemen aan de discussie. Die kant willen we niet op. Hier bespreken we onze consument ervaring en hoe we de sector als consument beleven.
Voor mij zelf sprekend vind ik de zeilmaak sector alles behalve betrouwbaar helder en transparant overkomen.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 08:15 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 08:16 #892438

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
3Noreen schreef :
Op individuele gevallen ingaan leid onvermijdelijk tot naming and shaming terwijl de betreffende bedrijven niet deelnemen aan de discussie. Die kant willen we niet op. Hier bespreken we onze consument ervaring en hoe we de sector als consument beleven.

Je leest al tijdje mee op ZF om te weten dat naming and shaming niet mijn ding is.. daar vraag ik niet om. Gregor kan heel goed de schade laten zien, zonder emotie of 'naming'.. dat gebeurt bijna continu op ZF. Om van te t leren. Of die dat doet, is uiteraard geheel en enkel aan hem. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd. Ook in BK zijn aanpassingen. Nu blijft het hangen op 'verhalen over'. Prima verder, maar ik zie graag dan waar we het over hebben. Dan kan ik er iets van leren of vinden.
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 08:18 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 08:17 #892440

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14818
Sneaker schreef :
3Noreen schreef :
Op individuele gevallen ingaan leid onvermijdelijk tot naming and shaming terwijl de betreffende bedrijven niet deelnemen aan de discussie. Die kant willen we niet op. Hier bespreken we onze consument ervaring en hoe we de sector als consument beleven.

Je leest al tijdje mee op ZF om te weten dat naming and shaming niet mijn ding is.. daar vraag ik niet om. Gregor kan heel goed de schade laten zien, zonder emotie of 'naming'.. dat gebeurt bijna continu op ZF. Om van te t leren. Of die dat doet, is uiteraard geheel en enkel aan hem. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd.

Het gaat om het imago van de sector.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 08:19 #892441

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
3Noreen schreef :

Het gaat om het imago van de sector.

Zo, toe maar! "Het imago" van de sector. We benoemen hier twee zaken en jij hebt het al gelijk over "het imago" van de gehele sector. Mag hoor, maar ik vind het nogal wat. Dat is nu exact de reden dat ik graag iets meer van de bewuste gevallen zou willen weten..

Asl ik ZF mag geloven is iedereen over het algemeen juist enorm happy met zijn zeilmaker.. De verschillende topics hierover zijn je vast bekend.
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 08:23 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 09:01 #892455

3Noreen schreef :
Sneaker schreef :
Rob10 schreef :

Volgens mij ging het over de Mets

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Inderdaad veel beter een daadje starten met de titel "Slechte imago van helder en betrouwbaarheid van de zeilmaak sector"

:silly: :blink: :blush: :woohoo:

Nog even off topic dan. Ik denk dat je dan snel klaar bent. Ik heb geen idee voor welk bedrijf Sneaker werkt, maar als het een bedrijf is wat al een tijd bestaat zal het ongeveer zo gaan: 99% wordt probleemloos afgeleverd naar tevredenheid van de klant. Erger nog, de klant is er heel tevreden over en stuurt om dat te bevestigen nog een vakantiefotootje van zijn mooie zeilen naar de zeilmaker. 1% heeft wat extra aandacht nodig. Een paar gevallen zijn echt fout gegaan bij de zeilmaker en worden gewoon kostenloos opgelost. Een paar gevallen zijn twijfelgevallen maar wordt door de zeilmaker onder coulance opgelost. En dan het gevalletje waar de zeilmaker geen enkele schuld treft en de klant het te bont maakt. Die krijgt nul op zijn rekest. Dat ene gevalletje wordt hier breed uitgemeten. Gewoon goed business practice.
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 09:03 door Account op verzoek verwijderd 5.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 09:06 #892456

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4027
Rob10 schreef :
3Noreen schreef :
Sneaker schreef :
Rob10 schreef :

Volgens mij ging het over de Mets

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Inderdaad veel beter een daadje starten met de titel "Slechte imago van helder en betrouwbaarheid van de zeilmaak sector"

:silly: :blink: :blush: :woohoo:

Nog even off topic dan. Ik denk dat je dan snel klaar bent. Ik heb geen idee voor welk bedrijf Sneaker werkt, maar als het een bedrijf is wat al een tijd bestaat zal het ongeveer zo gaan: 99% wordt probleemloos afgeleverd naar tevredenheid van de klant. Erger nog, de klant is er heel tevreden over en stuurt om dat te bevestigen nog een vakantiefotootje van zijn mooie zeilen naar de zeilmaker. 1% heeft wat extra aandacht nodig. Een paar gevallen zijn echt fout gegaan bij de zeilmaker en worden gewoon kostenloos opgelost. Een paar gevallen zijn twijfelgevallen maar wordt door de zeilmaker onder coulance opgelost. En dan het gevalletje waar de zeilmaker geen enkele schuld treft en de klant het te bont maakt. Die krijgt nul op zijn rekest. Dat ene gevalletje wordt hier breed uitgemeten. Gewoon goed business practice.

Dat is indd mijn dagelijkse praktijk zoals ik dat ervaar. Maar Jedre vast ook. En al die anderen. Zeker wat betreft issues met zeildoek.. die zijn er nagenoeg niet en ook nooit geweest (nagenoeg, dus ja.. exemplarisch komt het voor maar dan is de oorzaak toch echt minimaal twijfelachtig) Vandaar ook dat ik naar meer info vraag, ik laat uiteraard zeker de mogelijkheid open dat de vriend van Gregor weldegelijk zo onfortuinlijk is, dat hem een nieuw zeil toekomt.
Laatst bewerkt: 19 nov 2017 09:22 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Zeilen/zeilmakers discussie 19 nov 2017 09:22 #892462

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14818
Rob10 schreef :
3Noreen schreef :
Sneaker schreef :
Rob10 schreef :

Volgens mij ging het over de Mets

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Inderdaad veel beter een daadje starten met de titel "Slechte imago van helder en betrouwbaarheid van de zeilmaak sector"

:silly: :blink: :blush: :woohoo:

Nog even off topic dan. Ik denk dat je dan snel klaar bent. Ik heb geen idee voor welk bedrijf Sneaker werkt, maar als het een bedrijf is wat al een tijd bestaat zal het ongeveer zo gaan: 99% wordt probleemloos afgeleverd naar tevredenheid van de klant. Erger nog, de klant is er heel tevreden over en stuurt om dat te bevestigen nog een vakantiefotootje van zijn mooie zeilen naar de zeilmaker. 1% heeft wat extra aandacht nodig. Een paar gevallen zijn echt fout gegaan bij de zeilmaker en worden gewoon kostenloos opgelost. Een paar gevallen zijn twijfelgevallen maar wordt door de zeilmaker onder coulance opgelost. En dan het gevalletje waar de zeilmaker geen enkele schuld treft en de klant het te bont maakt. Die krijgt nul op zijn rekest. Dat ene gevalletje wordt hier breed uitgemeten. Gewoon goed business practice.


In 2014 heeft De Zilt een testje zeilmakers gedaan. Offertes opgevraagd en zo beoordeeld. Een behoorlijk aantal offertes weken af van wat er gevraagd werd. Ook bij het bedrijf van Sneaker was dit het geval.
Dit komt bij mij niet zo prettig over.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl