mooi dat ie het weer doet, was een leerzaam draadje en geeft vertrouwen dat als mijn motor te ver versleten raakt ik veel zelf kan aanpakken.
ondertussen het waterschoepje vervangen voor een nieuwe, de oude zat er ruim 5 jaar in en zag er eigelik als nieuw uit, kon niet zien dat ie was gebruikt of versleten, maar toch een nieuw exemplaar erin gezet.
volgende week maar een uittesten of alles lekvrij is en dan de laaste klusje de anode vervangen.
dan moet mijn motortje er weer een tijdje tegen kunnen.
,ik een
Thijsnoort schreef :
Inmiddels is de nieuwe Nozle geplaatst, de rest van de verstuiver heeft een poos in de ultrasoonreiniger gelegen.
Na montage het systeem weer ontlucht en de uitlaat en koelslang aangesloten en natuurlijk de accu.
Het leek er heel even op alsof hij bij de eerste poging gelijk aan zou slaan maar er was een tweede poging nodig om hem stationair te laten draaien.
Stationair toerental.
En volgas
Volgas is natuurlijk volledig onbelast het is de volledig kale motor zelfs zonder alternator.
Ik denk dat de missie geslaagd is, het starten gaat nu vlot en ik kon geen grijze of blauwe rook meer zien nadat de motor enige tijd gedraaid had en ik hem volgas liet draaien.
Dit heb ik enkele keren geprobeerd en het lijkt opgelost.
De praktijk zal het verder moeten uitwijzen. Ik wil de motor verder niet langere tijd op de bok zonder belasting laten draaien.
Helaas ben ik vergeten nog een keer de compressie te meten maar gezien hoe hij nu start en loopt heb ik daar vertrouwen in.