Dank je voor je aanbod, maar op dit moment niet nodig, en ja ik had al zelf verzonnen of het een logische beredenering was.
Maar dat kritische dwingt mij wel tot monteursnivo , dat scheelt.
begin de motor beter te snappen.
Over ontluchten gesproken, is het normaal dat je soms moet doen ?
verleden week gaf ik gas en toen wilde hij niet harder lopen, hij bleef lopen op en vrij laag toerental en met 3kts naar de box gevaren.
in de box laten laten lopen en een beetje ontlucht en het lijkt wel weer goed te zijn, maar nog geen proefvaart gemaakt, dat is voor het eerst dat ik dat had in zeg 50 motor uren.
Echt probleemloos is de motor nog niet, al blijft ie wel lopen, maar dit seizoen 2x maal wat gehad.
1 x koppeling los op brandstofpompje en nu een beetje lucht ( hoop ik) maar ik heb al best probleemloos afstanden gevaren op de motor en soms 6 uur lang.
ben nog niet klaar met het fenomeen dieselmotor in een boot
Thijsnoort schreef :
Dat je redenering klopt had je zelf natuurlijk ook al verzonnen.
En ja alle werk wat je aan een motor doet is kritisch, altijd zorgen dat je de juiste pakkingen gebruikt en nieuwe koperen ringen.
Als je ze op tijd besteld is het ook geen probleem denk ik. Mijn ervaring is dat ik als ik niet iets nieuw heb liggen uit ongeduld het oude hergebruik om verder te kunnen en daarna word het als het functioneerd weer vergeten.
Je brandstofsysteem is zeker kritisch, één lullig klein luchtlekje en je hebt een probleem.
Als je er behoefte aan hebt mag je mijn compressie meter wel lenen. Wel zal je zelf een adapter moeten maken of de behuizing van je injector gebruiken. Je weet dan iig hoe de zuigerveren en of kleppen er aan toe zijn.