Bedankt voor alle reacties. Ik heb dus een motor zonder thermostaat ! Weer wat geleerd. Jullie hebben gelijk, voor mij is dit ook het spannendste gedeelte. Heel lang geleden in de schoolbanken heb ik dit klusje wel eens geklaard, maar daarna nooit meer. Van Fer heb ik wat informatie over deze motor gekregen, maar nu kwam ik na lang zoeken een ‘revue technique’ van de Z600-B tegen op internet ( een soort frans werkplaatshandboek voor particulieren) . In Nederland had je vroeger (en misschien nog wel ) die boeken van Olyslager. Ik wacht even tot ik het boek in huis heb voor ik daadwerkelijk de distributie los ga halen.
De motor is wel al aardig kaal, alleen de brandstofpomp laat ik maar rustig zitten zolang als het kan.
De poelie is er wel al af, en de bouten zijn los. Hier zat het een beetje tegen:
Het distributie deksel was ooit door een vorige eigenaar provisorisch gerepareerd met een een soort kneedbaar metaal, zie foto:
Met schoonmaken brak dat er weer af. Ik neem aan dat ik dat wel dicht kan ( laten ) lassen.
Inmiddels ook motorverf besteld, en om toch ook in Frankrijk m’n nederlandse bloed een beetje te laten zien, wordt de motor: oranje, met zwarte accenten.
De meeste tijd gaat toch op dit moment zitten in schoonmaken en ontroesten.
@Fer, omdat de cilinders ook gehoond gaan worden, heb ik nog even gewacht met zuigerveren bestellen. Moeten dat overmaatse zuigerveren worden? In ieder geval tenminste één extra dus
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
. En gelijk maar over de kop. Moet die standaard gevlakt worden? En had ik dan niet beter een overmaatse koppakking kunnen bestellen? Ik las ergens dat als je er een regel over heen legt en je kan er ergens een sigarettenvloetje onderdoor halen, dat die dan gevlakt moet worden. En moet het blok dan ook gevlakt worden?
frank ( dit is de fase dat er meer vragen dan antwoorden in me op komen
![:laugh: :laugh:](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
).