Leuk project trouwens, ik mag dat wel .... beetje pimpen
Gr Michel
And the pimping continues...
Okay, nieuwe fok-blokken erop zetten die er wel op horen, maar verdwenen waren, is nog niet zo spannend natuurlijk. Maar ik heb ze straks voor de HA wel nodig, dus dan zitten ze er maar alvast. Netjes op veertjes tegen het rammelen/beschadigen. Draaibare ongelagerde HYE's. Niet alleen minder dan de helft van de prijs van Harken carbo's, maar ook passen hier tenminste de grootste maat veertjes die ik vinden kon omheen. Heb nog even aan Lewmars gedacht (past mooi bij de lieren), maar kon zo gauw geen bijpassende sluiting vinden die in een 25mm veertje past, en ook geen grotere veertjes. Hopelijk worden de schijven van de HYE's gauw wat minder melkwit, dan valt het iets verschoten dek niet meer zo op
Maar nu verder. Ter herinnering, dakbezetting WAS:
(plus nog zo'n kikker in het midden)
Sinds vanmiddag eindelijk de camcleats voor de trimlijnen:
De geleideblokjes op de rail zijn nog niet de definitieve, heb in feite met de oude versleten rolfokblokjes een proefopstelling gemaakt.
Ook de oude boutgaten van de lier en de kikkers zijn weer gevuld met epoxy, van de kikkergaten heb ik er eentje hergebruikt voor de meest linkse cleat. Oplettende kijkers zien rechts op de foto al viltstift stipjes waar de nieuwe vallier gaat komen
En daar staat-ie dan. Tussen de buien door in de harde wind toch netjes gemonteerd en afgekit gekregen. Het is nog niet donker, dat lijkt maar zo door de flits. 2-speed vallier, 3 millimeter van de rand van de buiskap gemonteerd (die op de rand van het kajuitdak zit), en ruimte over voor een vierde camcleat links. Je weet immers maar nooit.
In de nieuwe positie kan de pitman of stuurman tenminste bij de lier... en op de oude plek komt straks de 3-voudige valstopper. Die was nu helaas nog niet binnen. Wordt volgende week verwacht.
Morgen misschien een stukkie varen nog, ben benieuwd. Het zal wel een verademing zijn om niet meer alle trimlijnen op kikkers te hoeven beleggen... en zowaar de vallier te kunnen
bereiken vanuit de kuip.