Jeroen-Pion schreef :
Booty24 schreef :
Binnen de EU hoort niet op BTW gecontroleerd te worden.
Dat wij aan een buitengrens liggen betekent dat er gedacht kan worden dat je van "buiten" komt. En buiten ligt al heel dichtbij. Aan de binnengrenzen is de BTW-controle niet aan de orde.
Deze discussie gaan we niet voor de 10000ste keer voeren , alles wat van zee komt ? onbekend je had ook met een UK boot kunnen komen .
Een btw verklaring is bij de sluis van IJmuiden het enige document waarop de douane ziet dat het in orde is , punt ! Niet omdat ze zo graag een stuk papier in de handen willen hebben .
Dat je er anders overdenkt prima mag allemaal tegenwoordig, alle grenzen met betrekking van de regels zijn laatste 2 weken wel van ZF verdwenen
Een BTW verklaring is in alle gevallen afdoende.
Maar lees nog een keer een eerdere bijdrage:
https://zeilersforum.nl/index.php/forum-hoofdmenu-37/55-vzonder-papieren-naar-het-duitse-wad? #1479225
en lees daarin de link.
Het blijft droevig dat er op boten geen BTW registratie is, en dat dit niet direct gebeurt zodra je houder wordt.
Niemand die mij ooit controleert met mijn auto. Maar ook dat onderwerp is hier onbespreekbaar.
Een (onterechte, maar formele) BTW aanslag is duurder dan een revisie van een motor of mast met zeilen.
(en matig aub je reactie; bovenstaande was mijn bijdrage,
op basis van mijn opgedane kennis, voor een kleine uitweg aan TS in een niet te benijden positie.
Aan hem om uit te zoeken welke bewijslast "binnen de EU" voldoende is. GPS log was een idee, geen ervaring)