Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: LifeP04 voor leken

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:16 #1282383

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27134
roozeboos schreef :
Actief balanceren lijkt me nogal onnodig complex. En duur?
En via condensatoren heb je ook veel verlies hoor. Maar goed, misschien iets voor een ander draadje

Ja afhankelijk van de ESR. Maar het verlies in de passieve weerstanden dan?
Toegeven dat weerstanden niet verouderen zoals elko's.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:16 #1282384

@midnight blues : Volgens mij heb ik al een hele simpele oplossing gegeven, hoor.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 10:16 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:18 #1282386

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13437
It Paradyske schreef :
Tja er is al veel gezegd, en helemaal eens worden we het toch niet, maar laat ik ook mijn 2 centen in het hoenderhok gooien.

Situatie:
Voortstuwingsbank: 32 x 160 Ah Winstons in een 2P16S configuratie.
Per 2P cellen: seriële batterijmonitor (meet spanning en temperatuur) en geeft dat serieel door naar de volgende cel, zodat aan het eind van de 16 monitors er een riedel komt met de spanningen en temperaturen van alle cellen. Belangrijk, want komt iets verderop.
Per 2P ook een balancer board van EV-Power.eu 3.6V, 1.7A

Een 1P4S 90Ah, ook Winstons, bank als serviceaccu, voor instrumenten, kachel en verlichting. De huishoudbank dus. Ook hier de 3.6V 1.7A balancers.

Ik heb geen problemen met een dynamo, die heb ik namelijk niet.

Wel met laders, 2 x 500W (10A, 54.nog iets volt, ook van ev-power) die zijn al een paar keer stuk geweest, maar da's een ander verhaal. De laders zijn speciaal voor LFP varianten.

Die laders hebben, heel belangrijk! een mogelijkheid om de stroom flink terug te schroeven, namelijk naar 1A per lader.
Waarom is dat belangrijk, nou, als je wil top-balanceren dan moet je dat niet met 20A doen, maar met een stroom die door de balancers kan worden weggedissipeerd.

De celmonitoren monitoren dus continu de spanning en temperatuur, als een van de cellen de 3.6 bereikt, en de balancer dus gaat werken, dan schakelt een microcontroller de laadstroom terug naar de lage waarde, en worden de rest van de cellen heel rustig, het laatste stukje doorgeladen. Zitten ze allemaal in de 3.6V + range dan is de balancing klaar, en schakelt de microcontroller de laders af.

Niet direct voor leken, maar wel belangrijk dus als je die topbalancering doet.

De huishoudbank zit aan wat zonnepaneeltjes, weet niet precies hoeveel, 50-60W ongeveer.
Daar zit een (niet MPPT)regelaar op die bij 13.6 stopt. De huishoudbank kan worden geladen met 60W vanuit de motorbank. Eigenlijk doe ik dat alleen in het voorjaar een keer om ook daar te topbalanceren, dan hou ik het met de multimeter in de gaten.

Kortom: per cel monitoren, en voor topbalanceren terugschakelen naar lage stroom, die kleiner is dan je balanceerbordjes kunnen dissiperen.

Wil je ook met de dynamo kunnen laden, dan is naar mijn mening de juiste oplossing een intelligente dynamo, die z'n eigen temperatuur bewaakt, en waarbij de laadstroom naar de accu's kan worden geregeld. Die dynamo zal dan ook een terugkoppeling van de celmonitoring moeten krijgen.

Nou had ik een BMS er op (60A of 80A of zoiets) ook met een paar mA balanceermogelijkheid, maar ik verdacht die er van dat ie juist onbalans veroorzaakte want na deze winter was daar flink onbalans. Dus die heb ik er uit gemikt. Ik hou zelf wel in de gaten of ie niet te laag gaat.

Deze winter ook een victron BM712 met bluetooth er bij gezet, die gaat piepen als er een bank te hoog of te laag is. Eigenlijk is dat het enige alarm, en hou ik het vooral zelf in de gaten. Is dat voor leken? Kweenie, wel simpel.

Oh ja, voor de fun en het op afstand monitoren, stuur ik het via LoRa naar het WWW. Maar dat is niet voor leken.

Zoals te verwachten geen spelt tussen te krijgen. Gaat een "gewone" lader bij het naderen van de eindspanning gewoon door met een hoge stroomsterkte ? Je zou denken dat bij een CV laadprofiel het spanningsverschil tussen accu en lader steeds kleiner wordt en daarmee de stroom ook afneemt. Is dat in de praktijk niet zo ? Ik laad zelf met een aantal mppt's van de zonne cellen en die bereiken niet tegelijk het einde van de laad cyclus en schakelen een voor een uit en daardoor neemt de stroomsterkte vanzelf aan het einde van het laadproces sterk af. Afgezien van dat de panelen nooit een giga stroom kunnen leveren.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:20 #1282387

roozeboos schreef :
@midnight blues : Volgens mij heb ik al een hele simpele oplossing gegeven, hoor.

Roos,
Als ik er mee bezig ga neem ik wel contact met je op .
Volgens mij heb ik je Whatsapp wel en anders via PM
Voorheen Domper voorheen Re-fresh
Lid sinds 2011
Met vriendelijke groeten Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:21 #1282388

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13437
WADnWIND schreef :
roozeboos schreef :
Actief balanceren lijkt me nogal onnodig complex. En duur?
En via condensatoren heb je ook veel verlies hoor. Maar goed, misschien iets voor een ander draadje

Ja afhankelijk van de ESR. Maar het verlies in de passieve weerstanden dan?
Toegeven dat weerstanden niet verouderen zoals elko's.

Misschien moet je even uitrekenen hoeveel verlies er daadwerkelijk in die weerstanden zit. Bij een 12 volt systeem is 1,7A 22 watt. Hoe lang gaat het balanceren duren ?
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:28 #1282391

De genoemde 1.7 ampere is veel om passief balanceren.
In de systemen die in autos worden gebruikt worden veel lagere stromen gebruikt.

Tevens moet je je afvragen of je die stroom wel gaat halen, want het gaat om erg kleine spanningsverschillen. Rdson gaat dan ook meespelen.

En het mag pas inschakelen als de spanning te hoog wordt . Het moet in feite nooit inschakelen!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:39 #1282394

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13437
roozeboos schreef :
De genoemde 1.7 ampere is veel om passief balanceren.
In de systemen die in autos worden gebruikt worden veel lagere stromen gebruikt.

Tevens moet je je afvragen of je die stroom wel gaat halen, want het gaat om erg kleine spanningsverschillen. Rdson gaat dan ook meespelen.

En het mag pas inschakelen als de spanning te hoog wordt . Het moet in feite nooit inschakelen!

Met de stroomsterkte in de boardjes wil ik wel in mee gaan. Met het nooit inschakelen niet. Het is nu in de praktijk gebleken bij verschillende installaties dat balanceren van een LiFePO4 accupack noodzakelijk blijkt.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:41 #1282395

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13437
Midnight Blues schreef :
roozeboos schreef :
@midnight blues : Volgens mij heb ik al een hele simpele oplossing gegeven, hoor.

Roos,
Als ik er mee bezig ga neem ik wel contact met je op .
Volgens mij heb ik je Whatsapp wel en anders via PM

Kunnen we er dan vanuit gaan dat jou eerdere vraag hiermee vervalt ?
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:42 #1282396

Ik heb de verschillende printplaten gezien van gebruikte accupaketten , allemaal gebruiken ze passief balanceren met een lage stroom.
Ik weet niet hoe vaak dat inschakelt. Maar blijkbaar is besloten dat het op die manier gewoon kan, en misschien zelfs wel moet.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:49 #1282398

@ 3Noreen
Nou dat zeker niet ik heb daar volgens mij nog geen antwoord op gekregen.
Zou mooi zijn, voor dat ik er aan begin tenminste weet waar ik aan begin.
Is hij nu zo moeilijk om gewoon in dummie taal te vertellen wat men nodig heeft met een simpel schemaatje er bij.
Voorheen Domper voorheen Re-fresh
Lid sinds 2011
Met vriendelijke groeten Rob
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 10:50 door Midnight Blues.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 10:56 #1282400

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
3Noreen schreef :
nardus schreef :
balance indicator erop : 0.2% (niet heel goed)

Wat is een balance indicator ?

Z'on ding :


Ideaal om even te kijken zonder iets anders aanhangt zoals een smartbms oid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 11:15 #1282406

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13437
nardus schreef :
3Noreen schreef :
nardus schreef :
balance indicator erop : 0.2% (niet heel goed)

Wat is een balance indicator ?

Z'on ding :


Ideaal om even te kijken zonder iets anders aanhangt zoals een smartbms oid.

Weet iemand op welke natuurkundige princiepen zo'n ding werkt. Ook de precisie (0,2%) verbaast me.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 11:27 #1282409

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
Zoals altijd is het betere het gevaar van het goede. Daar gaan de meeste bijdragen over.
En het voortschrijdend inzicht van hun is de nieuwerts uiteraard ver vooruit. Dat moet wel ervaren worden.

Naar mijn mening wordt het pas redelijk simpel als je je realiseert dat het niet echt simpel is.
En dat simpelweg kant en klaar inkopen en laten installeren ook niet echt werkt zonder te weten hoe het echt zit. Dus afkopen gaat niet echt.

In het antwoord van Boarderbas staat de elementaire samenvattingen “waaroml en “wat”.
In aanvulling daarop: ik zie het als oplaadbare batterijen: je doet er 4 parallel in de oplader en 4 in serie in de zaklamp. Steeds wisselen is onhandig (nachtvlinder), onze batterijen gaat stuk als je ze helemaal leegtrekt, als je ze overlaadt, als je ze continue laadt. En onze motoroplader is niet direct geschikt.
Maar ze zijn per bruikbare Ah wel goedkoop, klein, licht en bij de de handige ZF-buurman werkt het, is enthousiast en ondertussen trots dat het werkt.


In mijn bijdrage aan Holtere (#1271030) een beschrijving “hoe” je een serviceaccupakket kan uitbreiden met lfp.

In hetzelfde draadje een kostenopstelling: naast 340€ kale cellen rond 600€ aan extra’s en gereedschap (en dan heb ik niet eens onderdelen van Victron of Mastervolt!).

Ik ben ondertussen een half jaar verder en deze week bij stap 6: alle elementen geplaatst en draden trekken. Vandaag de laatste? Dacht ik donderdag ook.

Wat gaf de grootste versnelling: mee doen aan de inkoop zodat je met je kloten (“klote lfp problemen”) voor het blok zit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 11:37 #1282416

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
3Noreen schreef :
Weet iemand op welke natuurkundige princiepen zo'n ding werkt. Ook de precisie (0,2%) verbaast me.
Het is gewoon een voltmeter die net even meer kan als een standaard multimeter, erg handig (bijan noodzakelijk)als je geen smartbms heb en om te checken of je je leadkabels van je bms goed heb aangelsoten. Hang even dit ding eraan en als hij ze netjes alle 4 ziet hang je je bms eraan.
Filmpje
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 11:39 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 11:39 #1282420

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4214
Pagina 7 alweer na de vraag van een leek, dan kan mijn reactie aan TS er ook nog wel bij... :lol:

Als je vooral wilt zeilen, wèl wilt overschakelen naar Lithium maar geen zin hebt in zelf knutselen (met enige kans op fouten/storingen) dan koop je drop-in replacement LFP accu's (waar alle beveiligingen en regelingen zitten ingebouwd), zet je je bestaande lader op het voor deze accu's geschikte laadprofiel en koppel je je LFP accu's los van de dynamo (accuscheider). Klaar!

De meeste zeilers hier op het forum die regelmatig in een haven met walstroom liggen komen hiermee prima uit de voeten en genieten net als bij de geavanceerdere setups van de extra capaciteit die ze (met hetzelfde volume en minder gewicht aan accu's) plots tot hun beschikking hebben. Als de drop-in LFP accu van een fatsoenlijke kwaliteit is gaat die veel langer mee dan een traditionele loodzuur accu en ben je als je er wat langer gebruik van maakt ook nog eens goedkoper uit dan wanneer je bij het oude vertrouwde lood was gebleven.

Extra's [ Click to expand ]

Zelfbouw van LFP systemen - hoewel geen rocket science - zou ik afraden aan zeilers die geen puf hebben om zich echt in de materie te verdiepen. Er zijn in mijn ogen simpelweg teveel essentiële zaken die je fout kunt doen en er is niemand op dit forum die in de praktijk garantie biedt op de door hem of haar geadviseerde - en in een aantal gevallen prima - oplossingen.

Voor wie lezen geen probleem vindt is er mijn verslag van onze overgang naar LFP waarin nog wat meer nuances staan en ook deze informatie is voor geïnteresseerde leken mogelijk nog wel te bevatten (NL vertaling vindt je hier).
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 20:23 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 12:33 #1282446

nardus schreef :
3Noreen schreef :
Weet iemand op welke natuurkundige princiepen zo'n ding werkt. Ook de precisie (0,2%) verbaast me.
Het is gewoon een voltmeter die net even meer kan als een standaard multimeter, erg handig (bijan noodzakelijk)als je geen smartbms heb en om te checken of je je leadkabels van je bms goed heb aangelsoten. Hang even dit ding eraan en als hij ze netjes alle 4 ziet hang je je bms eraan.
Filmpje

Heb je een linkje voor een passende stekker ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 13:01 #1282464

3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
roozeboos schreef :
Actief balanceren lijkt me nogal onnodig complex. En duur?
En via condensatoren heb je ook veel verlies hoor. Maar goed, misschien iets voor een ander draadje

Ja afhankelijk van de ESR. Maar het verlies in de passieve weerstanden dan?
Toegeven dat weerstanden niet verouderen zoals elko's.

Misschien moet je even uitrekenen hoeveel verlies er daadwerkelijk in die weerstanden zit. Bij een 12 volt systeem is 1,7A 22 watt. Hoe lang gaat het balanceren duren ?

Al regelmatig hier over geschreven. Op 1 cyclus is het secondenwerk. Lastig te bepalen omdat het bijna geheel in de ruis wegvalt. Mijn balancers gaan altijd wel een halve minuut of zo aan, maar dat is letterlijk ruis / verschillen binnen de tolerantie die de ene balancer nét eerder triggert dan de ander.

De reden om balancers met hoge stroom te kiezen is dat je een zwaar versleten packmet veel onbalans nog kan blijven gebruiken. Zolang de balanceerstroom hoger is als de laadstroom zal de cel niet overladen worden en de beveiliging niet ingrijpen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 13:17 #1282469

En met hoeveel stroom laadt je dan? < 1.7? :blink:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 13:31 #1282474

Ik heb een 20A lader.

Zoals je weet is dat alleen 20A in de eerste helft can de laadcyclus (CC). Als de lader op CV is overgeschakeld loopt de laadstroom langzaam van 20 naar 0.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 13:53 #1282486

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
Noballast schreef :
nardus schreef :
3Noreen schreef :
Weet iemand op welke natuurkundige princiepen zo'n ding werkt. Ook de precisie (0,2%) verbaast me.
Het is gewoon een voltmeter die net even meer kan als een standaard multimeter, erg handig (bijan noodzakelijk)als je geen smartbms heb en om te checken of je je leadkabels van je bms goed heb aangelsoten. Hang even dit ding eraan en als hij ze netjes alle 4 ziet hang je je bms eraan.
Filmpje

Heb je een linkje voor een passende stekker ?

Dit apparaatje past op iedere lead-cable van elke bms, maar je kan ze ook los kopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 14:06 #1282491

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
boarderbas schreef :
3Noreen schreef :
WADnWIND schreef :
roozeboos schreef :
Actief balanceren lijkt me nogal onnodig complex. En duur?
En via condensatoren heb je ook veel verlies hoor. Maar goed, misschien iets voor een ander draadje

Ja afhankelijk van de ESR. Maar het verlies in de passieve weerstanden dan?
Toegeven dat weerstanden niet verouderen zoals elko's.

Misschien moet je even uitrekenen hoeveel verlies er daadwerkelijk in die weerstanden zit. Bij een 12 volt systeem is 1,7A 22 watt. Hoe lang gaat het balanceren duren ?

Al regelmatig hier over geschreven. Op 1 cyclus is het secondenwerk. Lastig te bepalen omdat het bijna geheel in de ruis wegvalt. Mijn balancers gaan altijd wel een halve minuut of zo aan, maar dat is letterlijk ruis / verschillen binnen de tolerantie die de ene balancer nét eerder triggert dan de ander.

De reden om balancers met hoge stroom te kiezen is dat je een zwaar versleten packmet veel onbalans nog kan blijven gebruiken. Zolang de balanceerstroom hoger is als de laadstroom zal de cel niet overladen worden en de beveiliging niet ingrijpen.

Als ik naar jouw balancers kijk gaan deze vanaf 3.6v aan het werk. Paar pagina's terug ging jouw bms af bij 4x3.65v Ben ik echt benieuwd hoe je daartussen je lader heb afgesteld. Lijkt me erg krap, zelf te krap imho ?
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 14:10 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 14:47 #1282505

WADnWIND schreef :
veel lezen en zoeken is het wel te vinden, maar eigenlijk zijn er maar een paar randvoorwaarden aan LiFePo accu's

1 blijf onder de hoogst toegestane celspanning. (3,6V)
2 Voorkom ontladen onder de laagste toegestane celspanning (2,5V)
3 Niet doorladen als max spanning bereikt is (afschakelen)
4 niet laden onder 0-graden celcius
5 Cellen goed opsluiten onder mechanische druk
6 cel balancering in de gaten houden, handmatig periodiek of automatisch.
7 Goed passend afzekeren tegen sluiting of te hoge stromen.

Wie vult het aan?

Hoe iemand dat doet kan door diverse wegen te bewandelen, als je maar binnen de grenzen blijft.

Over die compressie: bij welke hoge SOC gaat dit een rol spelen? Het uitzetten van de cellen vindt plaats tussen 90 en 100% SOC... Als je daar nooit komt...

Wil je dit wel: EVE raadt 15 psi aan op de brede zijden. Dat is ongeveer 1 bar. Het zij-oppervlak van een EVE 100 Ah cel is 13x19 cm: op dat totale oppervlak dient dus ongeveer 250 kgf te staan.
Hoe doe je dit in de praktijk?? De 4 cellen ingeklemd tussen 25 mm multiplex platen, tegen elkaar getrokken met 4 draadstangen? De torque op de 4 moeren kun je vast wel omrekenen naar een trekspanning.

Maar stel je dit in bij volle, lege of half-lege cellen!? Doe je dit bij volle cellen, dan rammelt het spul los bij ontladen. Doe je dit bij lege cellen, dan wordt de druk veeel hoger bij laden.

Iets met spanveren anders? Of “laat dan maar”?
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 14:49 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 15:51 #1282538

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
Nachtvlinder schreef :
[Het uitzetten van de cellen vindt plaats tussen 90 en 100% SOC...?

Waar kan ik dat terugvinden, in de evespecsheets staat dat je bij 50% SOC het beste kan comprimeren. Dit rijmt niet met bovenstaande?
Nachtvlinder schreef :
Iets met spanveren anders? Of “laat dan maar”?

Momenteel gebruiken meerdere forummers band-it.

Je kan proberen 15psi te halen zodat je 3500 cycles kan halen ipv 2500, ik doe er niet meer dan 10 per jaar denk ik. Die 15psi is voor mij niet aantrekkelijk. Ik span ze wel goed in om zo de terminals te ontzien. Een prismatische cel kan een halve mm uitzetten volgens de specs.
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 15:57 door nardus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 16:32 #1282555

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27134
A "basic general" rule is to use approximately 10-14 lb.ft / 140-200kgf.cm pressure / compression applied when the cells are at 50% SOC (3.200V) @ 25°C/77°F. Always refer to manufacturer specifications data sheet.


Bijlage:

Bestandsnaam: LuyuanTech...0a-2.pdf
Bestandsgrootte:1,100 KB
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

LifeP04 voor leken 08 mei 2021 16:42 #1282556

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4672
3Noreen, Nachtvlinder, It Paradyske, Roozeboos en Nardus. Is het een idee dat we voor jullie een EXPERT draadje opzetten?

Ik spreek niet alleen namens mijzelf dat er veel respect is voor jullie kennis, maar jullie gaan te snel voor leken. Zodra jullie beginnen met het delen van jullie kennis lees je dat jullie gewoon net wat verder zijn. Ik als leek, begrijp het dan niet meer.

René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.750 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl